Trilling lexus gs 450h president 2012

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Dit kon inderdaad wel eens de goedkoopste optie zijn inderdaad. Teleurstellend!

Uitlijnen en balanceren van de wielen is de eerste en goedkoopste stap.
Helpt dat niet? Controle / vervangen / afdraaien van remschijven en vervangen remblokken en eventueel remklauw(en). Controle en vervanging lagers en schoonmaken naven.
Mogelijk balanceren drijfas en controle / vervanging ophanging versnellingsbak
Weer geen soelaas? Vervanging rubbers en eventueel mogelijk versleten schokdempers.

En de kosten blijven maar oplopen....
Ik weet waar ik speciaal op zal letten tijdens de volgende proefrit!
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
826
1
422
63
Vuil op de wielnaven kan ook een oorzaak zijn, goed schoonmaken zodat de hele velg op de naaf volledig aansluit wordt wel eens onderschat of vergeten. Dan deugen de velgen wel, de banden ook. De banden zijn goed gemonteerd op de velg en de set is goed uitgebalanceerd en toch is het niet zuiver op de auto. Check dan het contact oppervlak van de velg op de naaf. En eh… wees zorgvuldig 😬

En… originele onderdelen zijn duurder, misschien niet altijd mooier, maar kwalitatief vaak wel het beste…
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Balen dat het zo heeft moeten lopen. Wel fijn dat de je de koop kon ontbinden. Alleen de aankoop van de velgen en banden is een dingetje.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Nog wel even een vraag over de velgen en banden. Heb je deze nog liggen of erbij ingeruild? Wat voor velgmaat waren deze?
 

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Nog wel even een vraag over de velgen en banden. Heb je deze nog liggen of erbij ingeruild? Wat voor velgmaat waren deze?
Ik heb deze nog in de garage liggen. Heb ze net op marktplaats gezet met alle info.

 
Laatst bewerkt:

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Vuil op de wielnaven kan ook een oorzaak zijn, goed schoonmaken zodat de hele velg op de naaf volledig aansluit wordt wel eens onderschat of vergeten. Dan deugen de velgen wel, de banden ook. De banden zijn goed gemonteerd op de velg en de set is goed uitgebalanceerd en toch is het niet zuiver op de auto. Check dan het contact oppervlak van de velg op de naaf. En eh… wees zorgvuldig 😬

En… originele onderdelen zijn duurder, misschien niet altijd mooier, maar kwalitatief vaak wel het beste…
Alles wat jij omschrijft heb ik toegepast (zorgvuldig) helaas zonder succes, ook met 3 verschillende sets originele velgen geprobeerd maar tevergeefs.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: D43m0n

Flavio

Hoort erbij
21 aug 2021
35
15
8
Hi, ik ben ook benieuwd. Heb nieuwe banden laten balanceren, velgen laten uitlijnen, centreerringen vervangen, achterremmen en schijven vervangen, maar trilt nog steeds tussen 120-140 kmh.
Heb je dit ooit weten op te lossen?
Ik heb namelijk een zelfde probleem.
Het vreemde is dat de (verticale) trilling meer in de auto zit dan in het stuur.
 

FrankGS450h

Nieuw hier
26 jul 2021
6
0
1
Het is nu voor 99% opgelost. Ik heb eerst de velgen laten richten - dat verbeterde al behoorlijk wat. Daarnaast bleek 1 mijn nieuwe Hankooks (via Kwikfit) niet helemaal rond te zijn. Na de band te hebben vervangen werd het nog iets beter. Ik heb onlangs mijn winterbanden erop laten zetten - nu merk ik eigenlijk niets meer.

Hoop dat dit helpt
 

Flavio

Hoort erbij
21 aug 2021
35
15
8
Ik laat morgen de originele wielen balanceren en terug monteren. Zondag ben ik in Duitsland en dan kan ik het eens goed testen op hoge snelheid. ;)