TTE CHIP

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
Hi, Afgelopen week heb ik een TTE CHIP op de kop getikt! Kan ik deze gewoon plaatsen of is dat overbodig? Zijn er hier meer mensen die hier ervaring mee hebben? Gr dzjino
 

Bijlagen

  • photo1622.jpg
    photo1622.jpg
    148,4 KB · Weergaven: 41

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Weet je zeker dat het een echte TTE chip is? Kan daar helemaal niets over vinden... Wat zijn de 'specs' van dat ding?
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Mjah,wees voorzichtig als je het gaat testen. Veel van die 'power-chips' veroorzaken een arm mengsel of andere ongein, ze rotzooien veelal met je A/F waarden. Voor diesel is het uiteraard en ander verhaal, maar met benzinemotor ga je, zonder ingrijpende hardware, niet veel 'meer' power bereiken.
 
Laatst bewerkt:

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
Ik zal van de week meer info plaatsen! De TTE chip komt van de lexus dealer uit breda! Deze hebben ze afgelopen week grvonden toen ze het magazijn gingen opruimen! De waarde van deze chip is normaal 900 euro! Post deze dagen meer info en fotos!
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
In mijn (Belgische) IS300 zat ook een TTE chip . . . om hem te d?-chippen voor de Belgische wegenbelasting te verminderen.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Jongens volgens mij is deze chip bedoeld voor een kompressor kit. De kompressor kits zijn meestal van tte en hierbij zit een blackbox of een silverbox. Die jij hebt is dan de silverbox dat is de 2e versie van deze boxjes. Als je een normale is200 hebt heb je niks aan deze box
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Als dat ding 900 euro moet kosten, is het bijna zeker de chip voor de compressorkit met onder andere fuel cut defender etc.
Toyota doet niet mee met de chipmarkt en anders zou TRD er ook eentje moeten hebben lijkt mij. En daarbij, 900 eu voor 3 pk en 20nm meer?

Check ook deze leuke aflevering over de powerchips ;)
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
leuk filmpje :p

maar nog even over die chip. Origineel werd de kompressor kit geleverd met de zogeheette blackbox. Dit is eigenlijk een soort fuelcut defender welke er voor zorgt dat als de kompressor druk opbouwt dat je geen fuel cut krijgt. Deze werkte prima. Echter kwam het weleens voor als mensen te veel tegen de revlimit aan reden dat de pre-cats doorbrandden.
Hiervoor hebben ze toen de tte silver box gemaakt welke ook een ingebouwde revlimiter had waardoor de revlimit iets lager werd waardoor de pre-cats heel bleven.
 

T-Jay

Hoort erbij
10 apr 2012
47
3
8
No Title

Bij deze nog even ter bevestiging; hier een foto van mijn silver box t.b.v. de TTE compressor kit.
 

Bijlagen

  • photo2210.jpg
    photo2210.jpg
    32,8 KB · Weergaven: 43

SVS

Hoort erbij
9 okt 2014
29
2
0
Ik zag de post en werd nieuwsgierig. Ik dacht of je bent genept, of je hebt iets anders. Probleem of beter mysterie is dus opgelost.
Ja, ik weet het oud topic, maar wilde er toch even op ingaan.

Een tijd terug hadden we een klant met een Celica en die had er een chip in. De klant wist het niet, want die zat er al in voor hij de auto had gekocht.
Wij wisten al dat Toyota's (benzine) niet te chippen zijn en vroegen of we de chip mochten verwijderen, want wij waren ook nieuwsgierig.
Het kastje zat bij de ECU en was het signaal van de MAF sensor afgetakt naar de "chip". We hebben het kastje opengemaakt en onder een dikke kitlaag zat een printplaatje met een weerstandje. Iets ingewikkelder dus dan deze uit het filmpje.
Het weerstandje zorgt ervoor dat de ECU denkt dat er meer lucht binnenkomt en zorgt dus voor een "beter" mengsel door ook meer brandstof in te spuiten. Het resultaat is dat de motor te rijk loopt. De Lamba sonde meet een verkeerde waarde, en geeft dat door aan de ECU, die daarop reageert door weer minder brandstof in te spuiten. En zo blijft het spelletje doorgaan.
Na het verwijderen van de het kastje liep de motor beter.

De vorige eigenaar had dus beter het kastje uit het filmpje kunnen kopen, want dan had die tenminste nog een LEDje erin. :)