Type aanduiding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter icb
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

icb

Nieuw hier
29 dec 2023
11
36
13
Hallo Allemaal. De persoon die mijn nieuwe NX450 in de keramische coating gaat zetten kwam met de vraag of ik de type aanduiding eventueel wil verwijderen omdat hij denkt dat dat beter staat. Wat vinden jullie daarvan
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
Is dat geplakt of zitten er gaten in de carrosserie voor de uitlijning op de carrosserie?

Ik zou vooral kiezen wat je zelf mooi vindt, maar om misverstanden achteraf te voorkomen: stel je kiest voor verwijderen van de type aanduiding en er blijken gaten te zitten dan zit er weinig anders op om nadat de coating is aangebracht de type aanduiding weer terug te plaatsen. Ik kan me wel voorstellen dat je een mooier resultaat qua coating krijgt als die persoon niet om de type aanduiding heen hoeft te werken. Vraag dan ook eventueel naar de kosten als de type aanduiding wel terug moet vanwege gaten maar niet hergebruikt kan worden omdat bij verwijderen dit stuk is gegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
Ik vermoed dat de persoon dit zegt omdat het dan veel makkelijker is om te coaten, geen vervelende hoekjes waar je resten van de coating blijft zien.
Overigens zijn de logo's geplakt en vrij makkelijk te verwijderen, op YouTube staan genoeg tutorials. Terugplakken is met goede dubbelzijdige tape ook geen probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: TTS en levensnevel
ach ICB,
zou ze gewoon laten zitten die type aanduidingen.
Vele, vele manen geleden [in de tijd van de BMW 320 met dubbele koplampen] hadden we een collega die de 316 versie kocht met als modificatie: een 320 grille en de typeaanduiding liet verwijderen. Hij werd zo dus jarenlang the 'running gag' op de afdeling met 'hey .... hoe gaat het met je 320? oh nee je 316 bedoel ik'
 
ach ICB,
zou ze gewoon laten zitten die type aanduidingen.
Vele, vele manen geleden [in de tijd van de BMW 320 met dubbele koplampen] hadden we een collega die de 316 versie kocht met als modificatie: een 320 grille en de typeaanduiding liet verwijderen. Hij werd zo dus jarenlang the 'running gag' op de afdeling met 'hey .... hoe gaat het met je 320? oh nee je 316 bedoel ik'
Dit deed ik met mijn BMW 528i (E12 uit 1978) ik had op het auto demontagebedrijf de sloop een 518 badge gehaald, jammer van de dubbele uitlaat...
528i badge heb ik al decennia liggen als souvenir.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en levensnevel
Of een typeaanduiding goed "staat" of niet is een kwestie van smaak en wellicht "statusbehoefte". Bij Mercedes kon je lang geleden de typeaanduiding tegen extra betaling weglaten....Voor sommige mensen werken bepaalde aanduidingen agressie op. Ik heb een tweetal Peugeot 505 diesels gereden in een inmiddels ver verleden.
Daar stond dus 505D achter op.

Bij rijden op de snelweg met ca 125 km/u (veel sneller ging dat niet in die tijd) had ik de ervaring dat ik vaak mensen inhaalde die met ca 110 km/u reden. Vervolgens werd ik dan weer door ze ingehaald en lieten ze hun smelheid weer zakken zodat ik ze weer inhaalde etc. Na een paar weken zo te hebben gereden bedacht ik dat ze misschien niet door een diesel voorbij wilden worden gestoken, omdat dat in hun ogen een "minder status gevende automobiel" was.

Ik heb toen de geplakte typeaanduiding in zijn geheel verwijderd en er daarna nooit meer last van gehad. Bij mijn volgende diesel gebeurde precies hetzelfde en was dezelfde oplossing ook weer effectief.

Kennelijk hebben aanduidingen op de buitenkant van je vervoermiddel invloed op de psyche van sommige medeweggebruikers :-)
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: TTS en Higgie
Bij Mercedes kon je lang geleden de typeaanduiding tegen extra betaling weglaten....
Dat kan nog steeds hoor en is gewoon gratis!

Bij mijn NX heb ik juist iets toegevoegd aan de typeaanduiding. In de USA heeft de 450h+ namelijk nog een toevoeging AWD. Bij Ali voor een paar euro besteld en er onder geplakt. Het is kwestie van smaak en wat je leuk vindt. Bij mijn vorige auto heb ik merk en type ook weg laten halen maar dat was meer omdat ik het logo zwart had gemaakt maar geen optie had om merk en type zwart te maken en chroom/zilver stond er verder niet zo leuk bij.

Maar ik denk dat degene die de coatong aan moet brengen het makkelijker vindt als er geen type aanduiding is. Daar zou ik me dus niet door laten beïnvloeden. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje een 'luie' opmerking.
PXL_20240520_111317622.MP.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel en Bobusa
Is dat geplakt of zitten er gaten in de carrosserie voor de uitlijning op de carrosserie?

Ik zou vooral kiezen wat je zelf mooi vindt, maar om misverstanden achteraf te voorkomen: stel je kiest voor verwijderen van de type aanduiding en er blijken gaten te zitten dan zit er weinig anders op om nadat de coating is aangebracht de type aanduiding weer terug te plaatsen. Ik kan me wel voorstellen dat je een mooier resultaat qua coating krijgt als die persoon niet om de type aanduiding heen hoeft te werken. Vraag dan ook eventueel naar de kosten als de type aanduiding wel terug moet vanwege gaten maar niet hergebruikt kan worden omdat bij verwijderen dit stuk is gegaan.
 
Het ging hem er om dat hij het een stuk frisser vind staan door vooral de plaats waar het staat. Dat van die gaatjes is wel een dingetje ja. Ik ga er nog even over nadenken bedankt voor je reactie
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel en D43m0n
Het ging hem er om dat hij het een stuk frisser vind staan door vooral de plaats waar het staat. Dat van die gaatjes is wel een dingetje ja. Ik ga er nog even over nadenken bedankt voor je reactie
Bedankt voor alle reacties