- 29 dec 2023
- 18
- 38
- 13
Hallo Allemaal. De persoon die mijn nieuwe NX450 in de keramische coating gaat zetten kwam met de vraag of ik de type aanduiding eventueel wil verwijderen omdat hij denkt dat dat beter staat. Wat vinden jullie daarvan
Dit deed ik met mijn BMW 528i (E12 uit 1978) ik had opach ICB,
zou ze gewoon laten zitten die type aanduidingen.
Vele, vele manen geleden [in de tijd van de BMW 320 met dubbele koplampen] hadden we een collega die de 316 versie kocht met als modificatie: een 320 grille en de typeaanduiding liet verwijderen. Hij werd zo dus jarenlang the 'running gag' op de afdeling met 'hey .... hoe gaat het met je 320? oh nee je 316 bedoel ik'
Dat kan nog steeds hoor en is gewoon gratis!Bij Mercedes kon je lang geleden de typeaanduiding tegen extra betaling weglaten....
Is dat geplakt of zitten er gaten in de carrosserie voor de uitlijning op de carrosserie?
Ik zou vooral kiezen wat je zelf mooi vindt, maar om misverstanden achteraf te voorkomen: stel je kiest voor verwijderen van de type aanduiding en er blijken gaten te zitten dan zit er weinig anders op om nadat de coating is aangebracht de type aanduiding weer terug te plaatsen. Ik kan me wel voorstellen dat je een mooier resultaat qua coating krijgt als die persoon niet om de type aanduiding heen hoeft te werken. Vraag dan ook eventueel naar de kosten als de type aanduiding wel terug moet vanwege gaten maar niet hergebruikt kan worden omdat bij verwijderen dit stuk is gegaan.
Bedankt voor alle reactiesHet ging hem er om dat hij het een stuk frisser vind staan door vooral de plaats waar het staat. Dat van die gaatjes is wel een dingetje ja. Ik ga er nog even over nadenken bedankt voor je reactie