Upgrade OEM audio systeem?

Dirkdeluxe

Nieuw hier
17 dec 2015
19
1
0
Beste forummers. Een vraag over de originele audio setup. Ik zit erover te denken om die te gaan upgraden.
Vooraf moet ik zeggen dat de geluidskwaliteit van de OEM-spullen me helemaal niet tegenvalt! Klinkt eigenlijk verrassend goed voor 'standaard-spul'.
Dus wat betreft versterker en speakers weet ik het nog zo net niet. Zou best eens kunnen dat dat gewoon gehandhaafd kan blijven.
Maar de radio, cassette en CD-wisselaar. Daar wil ik graag iets moderner spul voor in de plaats. Bijvoorbeeld een dubbel din met touchscreen, aux-in, mp3 kastje, Bluetooth, achteruitrijcamera, dat soort dingen.
Ik heb een beetje zitten rondkijken maar ik moet zeggen: het duizelt me aardig! Het liefst zou ik iets vinden wat qua uiterlijk lijkt op OEM. Vind dat namelijk niet lelijk. Maar zou graag wat meer functionaliteit hebben.
En de speakers? Wat zit er nu in eigenlijk?
Suggesties en idee?n welkom.
Bedankt vast.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Geloof bij het premiumsysteem heb je een versterker achter het dashboardkastje zitten. Standaard klinkt het erg goed inderdaad. Wat wil je allemaal ingebouwd hebben? Alles wat je opsomt, bijvoorbeeld is de camera iets wat je pers? wil hebben? Of origineel houden en een interface voor MP3 aansluiten plus een carkit (CK3100 oid) wegbouwen? Ben je ook klaar. De standaard waffers zijn best goed, maar paar honderd investeren in set goede speakers laat het vast nog beter klinken.
 

Dirkdeluxe

Nieuw hier
17 dec 2015
19
1
0
Wat wil je allemaal ingebouwd hebben? Alles wat je opsomt, bijvoorbeeld is de camera iets wat je pers? wil hebben?

Camera is eigenlijk een must. Prettig voor de vrouw ?n mezelf. :)


Of origineel houden en een interface voor MP3 aansluiten plus een carkit (CK3100 oid) wegbouwen?

Interface voor MP3 en/of aux-in is waarschijnlijk al voldoende. Ik las ook over zo'n kastje (yatour o.i.d.) wat de cd-wisselaar kan vervangen. Zou mooi zijn om dat ingebouwd te hebben.

....paar honderd investeren in set goede speakers laat het vast nog beter klinken.

Daar zou ik graag eens wat voorbeelden van horen. Ik was van plan op de meeting volgende week te komen. Misschien is daar iets te horen?
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Geen idee of er een andere oplossing voor een camera is, behalve sensoren? Yatour is er 1. Je hebt ook zoiets als Grom waar sommigen hier bij zweren. Ik had een Dension gateway met actieve cradle voor iPhone, werkte uitstekend.
Er zijn vast eigenaren die je e.e.a. willen laten horen. Vraag me echter af of er 'veel' zijn die de af-fabriek vaak goede installatie bij Lexus gaan aanpassen. Ben nu vreemdganger met een Volvo en heb daar het premium audiosysteem geupgrade met versterker, sub achterin en CDT composet voor. Een wereld van verschil.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Het camerasignaal doorlussen naar een seperate monitor of iets wat dat signaal aan kan is niet wat. Dan kan je beter inderdaad voor een alternatief dubbel din-systeem gaan. Dan maar minder origineel ;) Wellicht hebben anderen hier nog een idee/mening over.