usb maken en aansluiten.

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Hallo allemaal.

Ik zit er al een tijdje aan te denken om twee usb aansluitingen te maken voor de achterpassagiers voor hun mobiel.
Ik zou dat graag in de middenconsole maken onder of naast de luchtstroom openingen.
In het middenconsole zit een aansluiting voor de aux en sigarettenaansteker geloof ik.
Kan ik daar eventueel van aftappen voor stroom?
Kan iemand mij daar een antwoord op geven.
Bij voorbaat dank Magnepan
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Zolang je niet de maximale stroomsterkte van de zekering overschrijdt dan kan dat. Ik had in mijn GS een aansteker in de middentunnel zitten onder de armsteun. Ik rook niet dus ik heb de aansteker vervangen door twee USB snellaad aansluitingen. Ik had ook een extra sigarettenaansteker aansluiting achter het dashboard gezet om de accu voor de dashcam mee op te laden. De USB laders verbruiken een stuk minder stroom dan de aansteker dus kon ik veilig de stroom voor het laden van de accu aftakken van de originele aansteker.

Jarno
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Ja hoor, geen enkel probleem, je zou een gat kunnen maken van Ø20 mm dacht ik en daar een sigarettenaansteker naar USB adapter in lijmen.
Middelste pin van die adapter is + 12 volt en de twee verende pennen aan de zijkant zijn - 12 volt.
Kabel er aan solderen en doortrekken naar de sigarettenaansteker. Netjes stukje krimpkous of tape om de adapter heen doen zodat je geen kortsluiting kunt krijgen.