vals bandenspannings alarm

13 jun 2019
177
53
28
Ik krijg sinds kort een vals alarm dat de bandenspanning te laag zou zijn. Irritant want je wil niet dat je hierdoor een echt lekke band mist. Heeft iemand daar ervaring mee en een remedie? Kan de werkplaats uitlezen welk ventiel het vals alarm geeft?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Gebeurt dit steeds voor je huis waar je tweede set wielen ligt? Heb ik ook wel eens, mijn auto pikt dan de signalen van de band(en) in m'n schuur op, deze sensoren zijn gekopieerd, ik heb twee maal identieke sensoren.

Het kan ook zijn dat de druk in je reserveband te laag is, had ik ook twee weken geleden in de kou..
 
Laatst bewerkt:

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Over welke wagen gaat dit?
Pinkt het of blijft het onmiddelijk branden is de belangrijkste vraag.
 
13 jun 2019
177
53
28
IS300h. Het lampje gaat knipperen en blijft branden als je meer dan 20minuten op de snelweg hebt gereden (dus sneller dan 80). Blijft de snelheid lager dan blijft het alarm uit. Soms gaat het direct continue aan (en knippert het dus niet).

De oude set ligt in dezelfde schuur, maar gezien het gedrag spelen die geen rol. Die hebben overigens nooit vals alarm gegeven. Wel gaven die banden meer spanningsverlies. De huidige velgen/banden blijven heel lang goed op spanning.
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Is het begonnen na de wissel?
Of defecte sensor,of niet ingeleerd/wissel in ECU.
 
13 jun 2019
177
53
28
De vorige set gaf geen storing. Deze set zit er sinds oktober/november op. Sensoren zijn door de dealer ingelezen. Vals alarm is sinds een maand of een/anderhalf opgetreden.
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Ik denk dat er een batterijtje van de sensoren het aan het begeven is. Signaal te zwak?
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ik ben geen IS300h kenner, maar heb je misschien niet ergens een A/B-keuzeschakelaartje aan boord (zoals de 3GS dat heeft) om van sensorset te wisselen?
En krijg je bij dat TPMS-lampje geen begeleidende tekst in je display? Want het lampje is slechts de aandachttrekker. Het display verklapt de reden erachter.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Nope, dat ontbreekt bij de IS 300h, iig bij de modellen tot ik denk 2017 dus tot de facelift. Dat lampje is de enige indicator dat er iets mis is en kan alleen gereset worden door in te drukken en vast te houden, zoiets. De dealer moet de rest doen als er meer aan de hand is.
 
  • Wow
Waarderingen: Xenon
13 jun 2019
177
53
28
De werkplaats heeft de zaak gereset. Ze kunnen niet zien welke van de 4 voor de melding zorgt zeggen ze.

We gaan het zien. Op zich natuurlijk goed om het eerst zo te proberen.