Van een Prius naar een IS300h

Wat me trouwens vanmiddag bij het inparkeren wel opviel, en wat wel even heel erg wennen is t.o.v. de Prius: als je een Prius uitzet dan gaat deze automatisch in de P-stand. Bij de Lexus dus niet, dat moet je echt zelf met de pook doen.
Daar moeten we dus wel even heel goed bij stil staan! :rolleyes:
 
Als het goed is... staat je auto stil als je het uitzet, of je hebt het bewust zo bedoeld (taalvirtuoos :D)
Ik zat idd te twijfelen welke smiley ik erbij moest plaatsen :cool:
De zin is expres zo neergezet (ben wel van de taal ja).

Maar even doorgaand op het schakelen: dit voelt meer als een fysieke bak dan de pook van de Prius (dat is alleen een schakelaar, puur electronisch).
We vinden de volgorde ook wat onlogisch maar dat zal puur gewenning zijn...
Ach, die Japanners zullen er vast goed over nagedacht hebben :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Johnny Le
Je gaat nog wel wat onzinnigs ontdekken denk ik, wat vind je van de ASC? Ik heb er hard om gelachen en vervolgens uitgezet, voegt nik ,toe:D
Vandaag de sport-stand ontdekt (leuk, een (nep) toerenteller! 🤨) en daarmee ervaren wat dat ASC nou eigenlijk is.....net niks dus. Wat een nepgeluid. Vandaar dat het standaard uit stond (en nu weer staat).

Leuk zo'n ontdekkingstocht door zo'n auto :cool:
 
Die toerenteller is zeker niet nep, geeft gewoon het toerental aan en staat netjes op 0 als je elektrisch rijdt.

Via het instellingen menu kun je m ook altijd zichtbaar maken, dus ook als je in eco of normal rijdt.
 
  • Leuk
Waarderingen: quattrootje en Dirk_S
Die toerenteller is zeker niet nep, geeft gewoon het toerental aan en staat netjes op 0 als je elektrisch rijdt.

Via het instellingen menu kun je m ook altijd zichtbaar maken, dus ook als je in eco of normal rijdt.
Ja ok, maar een toerenteller in een auto met een cvt, dat voelt toch wat neppig, al zal het idd wel kloppen wat ie aangeeft.

En dank voor de tip over het altijd zichtbaar zijn van die teller. M'n zoon zal het idd beter vinden staan :LOL:
 
Ik heb momenteel 5 jaar oude Falken all seasons onder de IS liggen.
Je hoort ze best wel onder het rijden en ik heb het niet zo op all seasons (het zijn geen winter- of zomerbanden, een flink compromis van beiden).
Dus wil goede 'zomerbanden'. Volgens de laatste testen kan ik kiezen tussen Michelin en Goodyear.
Nu had ik onder onze witte Prius zwarte 17" velgen (staan overigens hier in de advertentierubriek). Stond erg goed dus dat wil ik ook weer onder de witte IS.
Mooie originele Toyota velgen in 18" gevonden:
Screenshot_20250407-171951_Marktplaats.jpg

Dus even aan ChatGPT gevraagd om ze onder de IS te smurfen:
file_00000000e7b061f7b77af4e1061c32ce_conversation_id=67fc1735-1ae4-8007-95c8-2f175ff83c7b&mes...png

(AI verzint er wat zaken bij (ik heb opeens 6-gaats velgen) en past andere zaken aan maar overall doet ie het erg goed).

Ik vind dit wel ok staan dus van de week maar eens rondbellen voor een mooie prijs voor de banden.
En kan de IS gelijk goed uitgelijnd worden, mag een keer na 11 jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leen
Je hoort ze best wel onder het rijden en ik heb het niet zo op all seasons (het zijn geen winter- of zomerbanden, een flink compromis van beiden).
Daarover zijn de meningen best de andere kant op aan het gaan. Zelfs de ANWB wijdde er verleden een bericht aan in een mailtje. Doordat de vraag zo enorm gestegen is wordt er veel meer geld in de ontwikkeling gestoken en dat zie je terug in een enorme kwaliteitsverbetering van de all seasons.
Zelf rij ik al jaren met all seasons en heb al diverse merken "versleten". Onder een Prius 3 had ik Conti's, die waren toen best goed. Vervolgens een paar setjes Michelins Crossclimates onder diverse auto's en ook onder de IS300h die ik 3 jaar heb gereden, die bevielen uitstekend, op alle vlakken. En nu een set Hankooks all seasons onder de 2017 NX300h en die voldoen meer dan prima.

Dus dat "flink" voor dat compromis gaat niet echt meer op denk ik.... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timo_87
Daarover zijn de meningen best de andere kant op aan het gaan. Zelfs de ANWB wijdde er verleden een bericht aan in een mailtje. Doordat de vraag zo enorm gestegen is wordt er veel meer geld in de ontwikkeling gestoken en dat zie je terug in een enorme kwaliteitsverbetering van de all seasons.
Zelf rij ik al jaren met all seasons en heb al diverse merken "versleten". Onder een Prius 3 had ik Conti's, die waren toen best goed. Vervolgens een paar setjes Michelins Crossclimates onder diverse auto's en ook onder de IS300h die ik 3 jaar heb gereden, die bevielen uitstekend, op alle vlakken. En nu een set Hankooks all seasons onder de 2017 NX300h en die voldoen meer dan prima.

Dus dat "flink" voor dat compromis gaat niet echt meer op denk ik.... ;)
Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
Ik ben wellicht nog wat van de oude stempel :LOL:
 
Rolgeluiden van banden blijft bij de IS300h wel de hoofdmoot aan geproduceerde geluiden .
In verschillende testen kwam dit al naar voren, ook bij de IS500 .
 
Rolgeluiden van banden blijft bij de IS300h wel de hoofdmoot aan geproduceerde geluiden .
In verschillende testen kwam dit al naar voren, ook bij de IS500 .
Dan zijn met name de banden zeer belangrijk en zou ik niet kunnen leven met all seasons. Werd mij 5 jaar geleden nog afgeraden. Ik snap het om economische redenen wel. Maar ook de zomerbanden hebben zich verder ontwikkeld en zijn nu nog stiller geworden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj