Van Mercedes C180 naar IS300h Luxury Line

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Jack_A

Nieuw hier
3 jun 2024
8
22
3
Hallo allemaal,
Na 13 jaar tevreden in een Mercedes C180 rondgetuft te hebben, ben ik overgestapt naar Lexus. Enerzijds omdat ik wat anders wilde en anderzijds omdat ik altijd al de spreekwoordelijke betrouwbaarheid van een Lexus wilde ervaren. De auto is van 2020 en heeft iets meer dan 38.000 km gelopen. Ik ben benieuwd hoe deze auto gaat bevallen. Trouwens: ik ben op zoek naar een reservewiel (thuiskomer) Standaard moet je het doen met zo'n reparatiesetje. Ik ben daar niet zo kapot van.
Welke soort velg (steek) moet ik daarvoor hebben?
Groeten uit de Achterhoek.
Jack
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
350
214
43
  • Leuk
Waarderingen: Jack_A

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
949
1
581
93
Dan heb je een van de allerlaatsten en daarmee een zeldzaam modeljaar te pakken. Wees er zuinig op en dan ben ik benieuwd of je hier langer dan 13 jaar in rondtuft. In potentie kun je aanspraak maken op garantie tot 2030 zolang een dealer het onderhoud maar volgens schema uitvoert. Fijn vooruitzicht en veel fijne kilometers gewenst.

Als je een paar fotootjes hebt vinden we dat heel mooi hier!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jack_A

Jack_A

Nieuw hier
3 jun 2024
8
22
3
Welkom in het forum en gefeliciteerd met je eerste Lexus. De IS300h is echt een hele fijne en betrouwbare auto. Ga je (met het juiste onderhoud bij de Lexus dealer) veel plezier aan beleven.

Ik heb zelf ook een thuiskomer gehad in mijn IS 300h destijds. De maat is 125/70 17 inch. Steekmaat is 114,3mm. Hier staat er eentje als voorbeeld: LEXUS IS220D IS200 17" INCH SPACE SAVER WHEEL & TYRE 125/70/17 + JACK KIT 06-12

Leuke tip om hem op te bergen: My spare wheel story
Bedankt voor je felicitaties en de informatie m.b.t. de thuiskomer!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Jack_A

Nieuw hier
3 jun 2024
8
22
3
Dan heb je een van de allerlaatsten en daarmee een zeldzaam modeljaar te pakken. Wees er zuinig op en dan ben ik benieuwd of je hier langer dan 13 jaar in rondtuft. In potentie kun je aanspraak maken op garantie tot 2030 zolang een dealer het onderhoud maar volgens schema uitvoert. Fijn vooruitzicht en veel fijne kilometers gewenst.

Als je een paar fotootjes hebt vinden we dat heel mooi hier!
Fotootjes komen eraan. Ik krijg de auto a.s. vrijdag geleverd.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken en Bobusa

Timon

Hoort erbij
12 jul 2023
29
32
13
Veel rijplezier. Dat plezier had je met je Mercedes en beslist ook met je Lexus. Super fijn rijden, gegarandeerd veel minder aan kosten en als je daarvoor kiest een heel bijzondere service bij de dealers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jack_A

Jack_A

Nieuw hier
3 jun 2024
8
22
3
Hallo allemaal,
Zoals beloofd hierbij de foto's van mijn Lexus IS300h. De eerste kilometers zitten erop en hij bevalt prima. De e-cvt is natuurlijk anders dan de automaat van de Mercedes, maar het went. Kwestie van de rijstijl aanpassen. De thuiskomer is ook al besteld en is onderweg. Ik heb nog wel een vraag over de cruisecontrol waarvan ik het antwoord nergens kan vinden. Hoe schakel je de adaptieve functie uit?
 

Bijlagen

  • 20240608_120629.jpg
    20240608_120629.jpg
    3,1 MB · Weergaven: 44
  • 20240608_120641b.jpg
    20240608_120641b.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 44
  • 20240608_120708b.jpg
    20240608_120708b.jpg
    3,6 MB · Weergaven: 45

Bobusa

Actief
12 okt 2008
350
214
43
Prachtige auto! En als je eenmaal aan een eCVT gewend bent wil je geen andere automaat meer. Dat duurt idd best even voordat je er aan gewend bent. Pas dan zal dit zich ook uiten in het verbruik.
Ik weet zo niet hoe je de Adaptieve cruisecontrol uitzet in deze variant. Vreemd dat deze nu aan staat. Met de snop rechtsonder aan het stuur is deze uit te zetten, althans zo was het in de 2015 versie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jack_A en RoelVB

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.744
486
83
Hallo allemaal,
Zoals beloofd hierbij de foto's van mijn Lexus IS300h. De eerste kilometers zitten erop en hij bevalt prima. De e-cvt is natuurlijk anders dan de automaat van de Mercedes, maar het went. Kwestie van de rijstijl aanpassen. De thuiskomer is ook al besteld en is onderweg. Ik heb nog wel een vraag over de cruisecontrol waarvan ik het antwoord nergens kan vinden. Hoe schakel je de adaptieve functie uit?
Mooi exemplaar.

Als je eenmaal gewend bent aan de e-cvt wil je niet meer anders.

Adaptive kan je als volgt uitschakelen:
Schakel cruisecontrol in, duw het pookje een aantal seconden naar voren totdat hij overschakelt naar "normale" cruisecontrol.
Ik bedenk me dat de IS300h ook voorkomt met de knoppen op het stuur ipv het pookje, dan weet ik niet uit mijn hoofd hoe je adaptive uitzet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jack_A en Bobusa

Jack_A

Nieuw hier
3 jun 2024
8
22
3
Ik weet zo niet hoe je de Adaptieve cruisecontrol uitzet in deze variant. Vreemd dat deze nu aan staat. Met de snop rechtsonder aan het stuur is deze uit te zetten, althans zo was het in de 2015 versie.
Klopt. Er zit een knop op het stuur. Maar daarmee kun je alleen de gevoeligheid van de adaptieve cruisecontrol instellen.
 

Jack_A

Nieuw hier
3 jun 2024
8
22
3
Mooi exemplaar.

Als je eenmaal gewend bent aan de e-cvt wil je niet meer anders.

Adaptive kan je als volgt uitschakelen:
Schakel cruisecontrol in, duw het pookje een aantal seconden naar voren totdat hij overschakelt naar "normale" cruisecontrol.
Ik bedenk me dat de IS300h ook voorkomt met de knoppen op het stuur ipv het pookje, dan weet ik niet uit mijn hoofd hoe je adaptive uitzet.
Dankjewel. Het pookje is er wel en ik heb het ook op jouw manier geprobeerd, maar dan schakelt de cc uit. Misschien nog langer ingedrukt houden? Ik zal het de volgende keer uitproberen.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
949
1
581
93
Wat een mooie auto! Volgens mij is ie zwart of niet? Een donkerblauwe kan afhankelijk van het licht ook zwart lijken, daarom ben ik nieuwsgierig :LOL:

Veel plezier met dit fraaie exemplaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jack_A