Van Saab naar CT

Kamer71

Nieuw hier
10 apr 2011
10
0
0
Dus ....

Eind deze maand wordt 'ie geleverd door Louwman in Amersfoort, rond de 20e komt 'ie binnen en daarna nog een weekje ofzo voor het rijklaar maken :

Mijn nieuwe witte CT 200h

:photo: Luxury Line
:photo: White Pearl
:photo: Schuif-kanteldak
:photo: Verano grey leer
:photo: Oriental Bamboo

Een welbewuste keuze om voor dit nieuwe Japanse wonder op wielen te gaan. De nieuwste Saab ( ook al weer 11 jaar hoor ) gaat de deur uit en de heerlijk katalysatorloze classic 900 Turbo convertible blijft.

Beetje compenseren qua uitstoot ofzo ...

Maar goed, de CT200h is vooral ook een compacte eigenwijze en zeer comfortabele auto. Geen alledaagse verschijning en geen massaal aanwezig in het straatbeeld.

En voor de puristen waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar ik ga toch iets van bedrijfs branding op de auto doen. Hoe het gaat worden ben ik nog niet helemaal uit, maar in de links wat idee?n tot nu toe.





Zodra ik 'm heb zal ik mijn bevindingen op her forum zetten, ik heb in elk geval erg veel zin in mijn allereerste nieuwe auto en de lange comfortabele ritten met lekkere muziekjes erbij.

Pascal
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom! Ik denk dat je veel plezier gaat hebben van de CT. 900 Turbo, mooie bak hoor!
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
ben ook van saab naar lexus gegaan, turbo :worship:
Betrouwbaarheid en materiaalkeuze is nog beter dan bij saab.
btw hoe zit t met saab, hopelijk leeft t terug op
veel plezier met de ct :hi:
 

Kamer71

Nieuw hier
10 apr 2011
10
0
0
Hube zei:
Hoi en welkom! Ik denk dat je veel plezier gaat hebben van de CT. 900 Turbo, mooie bak hoor!

Dank! Ben ervan overtuigd dat ik met veel plezier elke rit aanga de komende jaren !

De 900 Turbo is een heerlijke bak, snel, luxe en toch nooit overdone. Maar de Lexus gaat me zeker overtuigen om naast Saabfan ook Lexusfan te worden denk ik.
 

Kamer71

Nieuw hier
10 apr 2011
10
0
0
Jelmer zei:
Welkom! mooie kleuren combinatie!

Dank je :hi:

Heb de combinatie nog niet in het echt gezien, maar denk wel dat ik er blij van ga worden. Heerlijke serene stille en lichte rijomgeving ...
 

Kamer71

Nieuw hier
10 apr 2011
10
0
0
Lexus is300 zei:
ben ook van saab naar lexus gegaan, turbo :worship:
Betrouwbaarheid en materiaalkeuze is nog beter dan bij saab.
btw hoe zit t met saab, hopelijk leeft t terug op
veel plezier met de ct :hi:

Saab is vandaag de offici?le reorganisatie in gegaan las ik. Hoop dat ze het gaan redden, want de nieuwe modellen zijn hoopvol mooi en dan moet het echte bijzondere ontwerp werk onderleiding van Victor nog beginnen.

Een classics van Saab blijven altijd mooi, dus de groep liefhebbers zal wel blijven.
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
mijn droomsaab is ofwel een 2 takt oldie of de turboX 2.8 turbo v6 :worship: en een 900, 9-3 cabrio turbo zie ik ook wel zitten, aero versie pls
ik had een 9000 lpt getuned tot 225 pk, de bak kon er wel niet goed tegen.
ben ook liefhebber van beide. :rulez:
 

Kamer71

Nieuw hier
10 apr 2011
10
0
0
Lexus is300 zei:
mijn droomsaab is ofwel een 2 takt oldie of de turboX 2.8 turbo v6 :worship: en een 900, 9-3 cabrio turbo zie ik ook wel zitten, aero versie pls
ik had een 9000 lpt getuned tot 225 pk, de bak kon er wel niet goed tegen.
ben ook liefhebber van beide. :rulez:

zo'n 2tak is wel geweldig ! Die blauw witte Yke is een fraai voorbeeld, mar wel echt een klassieker.

Mijn 900 T16S cabrio ( met aero set rondom ) en 185 is een klassieker in wording en toch nog steeds prima dagelijks te rijden. Maar dat is voor de 9000's en zeker de TurboX ook het geval.

Mijn CT is zeker niet zo sportief, maar ik denk dat ik een hele mooie mix heb tussen comfort, rijplezier en uitstraling enerzijds en de fun van zo'n stalen ongecompliceerde Zweed anderzijds. Altijd reden om ergens met een glimlach naar toe te rijden !