Van Toyota naar Lexus

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Bij mijn wagen zat de beschermfolie nog op ??n van de dorpelbeschermers.... na negen jaar!
Maar het zou ook cockpitspray kunnen zijn. In dat geval, even behoedzaam poetsen!

Plezier met jouw nieuwe wagen! Ik kan me de brede grijns voorstellen die je tijdens het rijden hebt. Jammer van de banden - dat lijkt niet erg netjes van de dealer! Ik ga er wel van uit dat dat maandag in orde is.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Dat met die banden komt wel goed, heb ik alle vertrouwen in. De reactie van de verkoper was heel positief en trok alle blaam naar zichzelf toe. Dat geeft al moed....;)

En dat sleuteltje....tja, ik zal de auto eens grondig onderzoeken, misschien vind ik wel iets waar het in hoort, goeie tip.

Ik heb wat foto's gemaakt, die zal ik zo even toevoegen :grin:
 

Bijlagen

  • photo7990.jpg
    photo7990.jpg
    80,7 KB · Weergaven: 34
  • photo7989.jpg
    photo7989.jpg
    85,8 KB · Weergaven: 38
  • photo7988.jpg
    photo7988.jpg
    102,3 KB · Weergaven: 35
  • photo7987.jpg
    photo7987.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 35
  • photo7991.jpg
    photo7991.jpg
    76,5 KB · Weergaven: 31
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Dat met die banden komt wel goed, heb ik alle vertrouwen in. De reactie van de verkoper was heel positief en trok alle blaam naar zichzelf toe. Dat geeft al moed....;)

En dat sleuteltje....tja, ik zal de auto eens grondig onderzoeken, misschien vind ik wel iets waar het in hoort, goeie tip.

Ik heb wat foto's gemaakt, die zal ik zo even toevoegen :grin:

Ziet er goed uiiiit! :rulez:
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
O ja, voor ik het vergeet; het scherm van het multimediasysteem ziet er langs de randen een beetje vreemd uit, alsof er een laagje opzit wat slijt op e.o.a. vreemde manier, nooit eerder gezien, zal ik ook eens nader bekijken straks.

Ga er eens overheen met een vochtig microvezeldoekje, grote kans dat het gewoon aangekoekte cockpitspray is. Dat had ik namelijk precies hetzelfde maar na een beetje voorzichtig poetsen was mijn scherm opeens een stuk helderder!

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Straks proberen, eerst wat andere dingen doen vandaag.
Overigens ligt er een kofferbakmat in de kofferbak, en ?nder die mat trof ik een set originele Lexus IS wintermatten aan, nice, zeer aangenaam verrast :oops: Verder weinig bergruimte daar, geen diepe kelder zoals in de Prius of de Avensis. Ik sleep standaard een appie-krat met meuk mee in de auto, dat kan ik niet meer kwijt dus moet ik gaan selecteren;startkabels wel of niet, sleepkabel, verbanddoos (verplicht?) gele hesjes (verplicht) gevarendriehoek (verplicht) en nog veeeeel meer.....keuzestress ;)
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Verder zit er een sleuteltje bij, eigenlijk 2; ??n met een rood dopje waar Westfalia op staat, dat is van de afneembare trekhaak, en dan nog eentje waar ik geen idee van heb waar die van is. Ik zal er een foto van maken, misschien iemand hier die een idee heeft.

Is het misschien om de (niet meer aanwezige) fietsdrager op de trekhaak af te sluiten?
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Heb ik ook al aan gedacht, zou goed kunnen ;)
Sterker nog, het ?s een Thule fietsdrager sleutel, opgelost, scheelt me zoeken, en hij kan weg :grin::thumbsup:
 
13 jun 2019
177
53
28
Het is een andere manier van verplaatsen dan met de Prius. Daarin kon je makkelijk een koelkast verhuizen (met gesloten achterklep). In de IS kun je kleinere spullen door de gleuf of via de achterportieren wegstoppen. Voor grotere dingen heb je gewoon een andere auto nodig. Laatst hadden we een leuk klimrekje van 120 bij 80 (geloof ik) gekocht voor de moestuin. Kon ik later dus met de Civic weer terug naar het tuincentrum. Maar je doet het allemaal met een glimlach.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Ik heb eens naar dar scherm gekeken, nat microvezeldoekje doet niks, pielen aan de rand wil niet lukken, en toch heb ik het idee dat er iets niet klopt, kijk maar;
 

Bijlagen

  • photo8021.jpg
    photo8021.jpg
    82,7 KB · Weergaven: 31

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Misschien er gewoon even mee terug gaan naar de dealer/verkoper? Zou zelf niet gaan lopen klooien aan dit soort dingen. Straks gaat mis en kijk je de komende jaren naar dit schermpje.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Komt goed, moet maandag terug naar de verkoper voor de banden, komen 4 nieuwe Michelin Cross Climate's onder, dan laat ik er wel even naar kijken. En als zij het ook niet weten dan blijft het zoals het nu is totdat ik bij een dealer kom :rulez:
Rest straks alleen nog het laten herstellen van de stoeprandschade aan de velgen, en meteen eventueel een andere kleur bedenken want ik denk erover om ze te laten poedercoaten. Ik vind dat wel een beetje moeilijk want ik ben volstrekt kleurendebiel; ik stuurde mijn kinderen met een strak gezicht in z?lke kleurencombi's naar school dat als mijn vrouw uit het werk kwam ze van schrik met een hand voor hand mond vroeg of ze z? naar school waren geweest ....:grin: Dat dus....moeilijk om me voor te stellen hoe een andere kleur bij de auto zal passen....
 
  • Leuk
Waarderingen: BlueyCT200

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
No they won't.....steekmaat is anders dus gaat 'm niet worden, dank voor de link :thumbsup:
 
13 jun 2019
177
53
28
Velgen vinden is niet iets wat je zomaar moet doen lijkt mij. Niet alleen wat betreft technische passing maar ook hoe het staat (en dat is de enige reden om hier mee te klooien). Zelf hou ik niet zo van te veel naar binnen staande velgen. Met een wat lagere ET waarde wordt het beeld imo veel steviger. Zo kan een velg die op het plaatje even leuk oogt in werkelijkheid een stuk beter of minder uitpakken.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Gaat ook niet gebeuren. De velgen die er nu onder zitten zijn prima, maar wel royaal voorzien van stoeprandschade en dat stoort me. Ze moeten er dus tijdelijk af zodat ik ze weg kan brengen om ze op te laten knappen en van een andere kleur (gunmetal grey) te laten voorzien.En daar had ik de set winterwielen van mijn broertjes CT voor in gedachte maar dat kan dus niet. En ik voel er niks voor om de IS een week of zo op klossen voor de deur te zetten.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Gaat ook niet gebeuren. De velgen die er nu onder zitten zijn prima, maar wel royaal voorzien van stoeprandschade en dat stoort me. Ze moeten er dus tijdelijk af zodat ik ze weg kan brengen om ze op te laten knappen en van een andere kleur (gunmetal grey) te laten voorzien.En daar had ik de set winterwielen van mijn broertjes CT voor in gedachte maar dat kan dus niet. En ik voel er niks voor om de IS een week of zo op klossen voor de deur te zetten.

Ik zou dit gewoon via de dealer regelen, betaal je wellicht wat meer, maar krijg je ook red carpet treatment. Maw: leenauto voor weinig.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
N?h, ben absoluut niet vies van geld uitgeven, maar de Lexus dealer besteedt dat ook uit en rekent er wat bovenop voor zichzelf. Ik ga liever bij de lokale kleine zelfstandige die het veel beter kan gebruiken dan die grote jongens die hun tarieven met een vork schrijven. Ik laat het hier in het "dorp" voor de helft doen en net zo netjes als via de dealer. Dan zoek ik maar een oplossing voor tussentijds, is niet erg ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Erjee
13 jun 2019
177
53
28
Benieuwd hoe je dit gaat doen. Sta op termijn voor dezelfde vraag. Hoor tzt ook graag hoe doe Michelin cc bevallen. Zit nu op het spoor van zomerbanden en in de ?winter? heel rustig aan doen.