vastzittende remklauw

MennoKloosterman

Hoort erbij
9 sep 2017
89
8
8
Hallo, wilde dit weekend mijn achterse remblokken vervangen. Echter kwam er achter dat de remklauw vast zat. Daardoor remde de auto alleen op het binnenste blokje wat daardoor erg versleten was.

Iemand hier ervaring mee? Heb de tip gekregen om met veel geduld en met WD40 te boel los proberen te krijgen...

Morgen even langs mijn garage. Hopelijk heeft die een truck want mij is het nog niet gelukt...
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Idd en met beleid, kwestie van goede kruipolie en de juiste maat dopsleutels. De goede kant op draaien en dan afhankelijk hoe de delen aan elkaar "plakken"demonteren en grondig reinigen.
Tamelijk onvermijdelijk is het wisselen van de stofrubbers over de geleidepennen die overigens verroest kunnen zijn.
Enne....gaat de garage een truck gebruiken of een truuk?
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
:)
Vandaag toevallig een reserve unit voor rechts achter, met voornoemd beleid ( en een brander) losgekregen en servicable gemaakt.
Toch de volgende keer maar weer kant-en-klaar gereviseerde exemplaren op de kop tikken :p
 

MennoKloosterman

Hoort erbij
9 sep 2017
89
8
8
leuk, nu met de nieuwe remblokken piepen de remmen als een gek. Volgens de garage moet het nog even inslijten op de oude schijven ( die niet zijn mee vervangen) Hopelijk is dat het geval want aardig irritant nu
 

MennoKloosterman

Hoort erbij
9 sep 2017
89
8
8
Piepen neemt helaas nog niet echt af. Lijkt zelfs erger te worden met deze kou. Zag via Duitse website dat nieuwe schijfjes slechts 40EUR kosten van JapanParts. Volgens mij is dat wel een waardig alternatief voor OEM waar Lexus 120EUR per stuk voor vraagt. Iemand ervaring met JapanParts voor de Lexus?
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Onlangs Wagner schijven geplaatst (achter) inclusief nieuwe blokken uiteraard die maar liefst ?22,- per schijf deden.
Besteld via Rockauto vanuit de States en binnen 5 dagen op de mat, wel wat verzendkosten maar tot nu toe geen enkel probleem.
Blanke delen van de schijf, dus niet het remgedeelte, zijn zelfs gecoat.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
... Iemand ervaring met JapanParts voor de Lexus?

Ja, ik. Ik heb ze er uiteindelijk niet onder gezet en teruggestuurd. Waren wel schijven voor de vooras, niet de achteras. De reden waarom ik ze teruggestuurd heb, is dat de JapanParts-schijven voor zowel L als R hetzelfde zijn, terwijl de originele schijven een aparte L- en R-uitvoering hebben. Het verschil zit 'm in de 'looprichting' van de ventilatiekanalen in de schijven. De originele schijven 'happen' in de rijwind de lucht de schijf in. De looprichting van JapanParts-schijven is bij beide schijven hetzelfde, waardoor ??n kant in de rijwind hapt en de andere kant juist niet. Dan krijg je een ongelijke warmtehuishouding in de schijven met mogelijk onprettige gevolgen. Heb nu Nipparts eronder en daar is wel op de looprichting gelet. Ze doen 't prima!
 

MennoKloosterman

Hoort erbij
9 sep 2017
89
8
8
Ok dat lijkt me voor die dikke remankers voor wel relevant inderdaad. Ik heb er nu Bosch schijven op en originele blokken. Originele schijven overigens niet absurd duur a ?120 per stuk vs ?80 voor Bosch