Veel diefstallen van RX 450 H!!!!!

ftsang

Nieuw hier
20 mei 2013
2
0
0
Even een waarschuwing voor eigenaren van een Lexus 450 H. De afgelopen weken zijn er een groot aantal Lexussen van dit model gestolen. Mijn mooie witte Lexus ook in de nacht voor Moederdag. Inmiddels is hij teruggevonden in Litouwen en komt hij weer terug naar Nederland. Volgens de politie is er een bende actief die met name interesse heeft in hybride auto's. Vandaag sprak ik een Lexus RX 450 H bezitter waarbij een poging is gedaan. De werkwijze van de criminelen is als volgt. In een van de wielkasten maken ze de bekleding los en spuiten er purschuim in waardoor het alarm niet meer hoorbaar is. Daarna breken ze de auto open en schakelen de startonderbreker uit. Blijkbaar lukt dat niet altijd gezien de mislukte poging. Ik hoop dat Lexus Nederland dit serieus neemt en mogelijk modificaties aanbrengt waardoor dit niet meer mogelijk is. Zodra ik mijn auto terug heb en er mogelijk meer is te melden zal ik dat weer op het forum zetten.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Gelukkig worden ze teruggevonden :) De IS200 van Dzjino is ook weer terecht.
 

ftsang

Nieuw hier
20 mei 2013
2
0
0
helaas is dat niet altijd het geval. De auto van Dzjino op een vergelijkbare wijze gestolen?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Nee helaas. Helaas weten we de details nog niet. De auto heeft wel schade.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom hier, wel vervelend natuurlijk dat je auto gestolen wrodt, misschien ook zo leuk als je je ook voorstelt :)
 

PHE

Nieuw hier
7 jun 2013
1
0
0
Lexus 450h gestolen op 1 april en gevonden op 15 april in Polen/Litouwse grens. Vandag 7 juni pas weer terug. Inderdaad achterin alles gesloopt om ergens bij te kunnen en dashboard geforceerd en gesloopt. Raadsel hoe ze de auto open krijgen. Hoop inderdaad dat Lexus hier iets aan gaat doen.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Oke, het is niet leuk als je auto gestolen wordt :confused:
en dat is heel voorzichtig uitgedrukt.

maar smaak hebben ze wel
 

jpsystem

Actief
14 mrt 2012
135
1
18
Lexus 450h gestolen op 1 april en gevonden op 15 april in Polen/Litouwse grens. Vandag 7 juni pas weer terug. Inderdaad achterin alles gesloopt om ergens bij te kunnen en dashboard geforceerd en gesloopt. Raadsel hoe ze de auto open krijgen. Hoop inderdaad dat Lexus hier iets aan gaat doen.

Wat ze doen is via een transponder versterker je auto openen, en kunnen ze er zo mee wegrijden. zonder braaksporen.Dus altijd zorgen dat je de sleutel op enkele meters van je auto bewaard.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
E?n Lexus in vijf jaar en dan nog teruggevonden, lijkt mij niet erg zorgelijk.