Veiligheidsgordels van een Lexus?

ChauX100

Hoort erbij
7 jan 2012
36
0
0
Beste liefhebbers.

Helaas is mijn gordel zodanig beschadigd dat het een APK puntje is. Gelukkig heb ik een vrij perfecte gordel uit een donor auto kunnen lenen. Helaas maar een tijdelijke oplossing vanwege het kleur verschil. Ik heb licht-grijze gordels en de donor heeft cr?me-kleurige gordels.

Dit zijn de opties die ik kan bedenken als oplossing:
1) Ik kan een nieuwe gordel bij Toyota bestellen;
2) Tweedehands gordel uit Japan of toevallig UK laten komen;
3) Gordel lint kopen en zelf gaan hobbyen;
4) Of gordels uit een sloop auto in NL of EU gebruiken.

Ik vind optie 4 de moeite waard om wat tijd in te steken. Dus hierbij mijn vraag: Welke Lexus met 5 gordels heeft licht-grijze of zwarte gordels?
Meeste plaatjes die ik op Google van IS/GS/LS kon vinden hebben cr?me-kleurige gordels. Maar misschien moet ik naar de juiste uitvoering kijken?

Thanks
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Denk dat je inderdaad naar de uitvoering moet gaan kijken, de is200 bijvoorbeeld heeft donkere en cr?me gordels... denk dat je die kleur dat je zoekt meer in de GS, LS zult vinden.. misschien ook de RX
 
  • Leuk
Waarderingen: ChauX100

ChauX100

Hoort erbij
7 jan 2012
36
0
0
Yes Sir. Voor een Chaser. Het mechanisme zal waarschijnlijk anders zijn maar de gordel lint is meestal hetzelfde.
 

ChauX100

Hoort erbij
7 jan 2012
36
0
0
Denk dat je inderdaad naar de uitvoering moet gaan kijken, de is200 bijvoorbeeld heeft donkere en cr?me gordels... denk dat je die kleur dat je zoekt meer in de GS, LS zult vinden.. misschien ook de RX

Op zich hoef het niet persee weer licht grijs worden. Daarom kijk ik naar 5 deurs auto. Zwart zal ook goed staan denk ik. Thanks voor de Tip. Mocht je precies weten welke uitvoering, Graag.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hou er verder rekening mee dat het gordel oprolmechanisme qua bevestiging soms afwijkt per model. Voor de GS is er bijvoorbeeld een verschil tussen 98-2000 en daarboven.
 

ChauX100

Hoort erbij
7 jan 2012
36
0
0
Yes Sir. Ik heb inderdaad rekening mee gehouden. Rol mechanisme is inderdaad verschillend. Maar design van de gordellint is meestal bijna hetzelfde.

Ik was eergisteren langs de lokale autodemontage bedrijven langs geweest maar kon geen grote Toyota vinden. Wat me wel opviel is de gordel design patroon van een Daihatsu Move bijna identiek is. Jammer dat de "haak" stop erop is vast genaaid in plaats van een knop. Anders hadden wij een winnaar.

Trouwens ik dacht dat er een paar IS200 waren hierin die in onderdelen weg gingen. Weet toevallig iemand misschien een-twee-drie bij wie ik moet zijn?