velgen op laten knappen

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
ik wist bij de aankoop dat ik de velgen een grote beurt nodig hebben.
ze zijn aan het oxideren en hebben stoeprandschade.
het zijn de orginele velgen voor de is250 17inch.
nu mijn vraag heeft er iemand al velgen laten opknappen en met welk resultaat.
en bij welk bedrijf en wat koste het?
het liefst een beetje in de buurt van rotterdam.
ik wil gelijk mijn remblokken ook vervangen heeft iemand een idee welke ik moet kopen.
dan bedoel ik welk merk.
alvast bedankt magnepan.
 

Patrick050

Actief
20 dec 2015
218
9
0
Hier in Groningen kost het bij kuil banden 600
en bij cult banden 400
beide is Inc bijwerken stoeprand schade en goede onderlaag tegen oxidatie
ging om 18 inch maar 17 of 18 zou wel niet heel veel verschil zijn

spuiten is wel het mooist, vroeger ook wel eens velgen bij de Novatec laten coaten.

Ik zou zeggen bel gewoon een aantal spuitbedrijven op, en vergelijk.
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Het gaat er mij om of er lexusrijders zijn die het al gedaan hebben.
Er zijn misschien zat bedrijven in de buurt maar is de kwaliteit dan wel goed.
vriendelijke groet magnepan.
 

2000Turbo

Hoort erbij
25 jan 2011
60
18
8
Net de 6 set Lexus velgen retour. Kom al jaren bij velgenalsnieuw.nl en de kwaliteit wordt alleen maar beter.
Mijn eerste Lexus staat zelfs op de site.
Drielaags systeem met meerdere kleuren opties en dat niet duur.
Prijzen staan op de site.

Mocht je foto van het resultaat willen zien, laat het weten.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
823
1
420
63
Ik heb een set 17" velgen 3 jaar geleden laten poedercoaten door Renoblast in Mijdrecht. De prijs was toen ?44,86 per velg (17" en ex BTW). Stoeprandschade herstellen was ?7,50 extra per velg en ook ex BTW. Ik kijk er niet van op dat de prijzen drie jaar verder wat hoger liggen. Volgens mij speelt de kleur ook mee in de prijs. Ik heb vooraf foto's gemaild zodat ze een realistische schatting kunnen geven. Ik zag een paar maanden later na het wassen op een paar scherpe hoeken een paar barstjes in de kleur, echter niet te voelen. Je moet er bovenop zitten wil je het zien.

Ik vond ze eerlijk in hun verhaal en uitleg vooraf. Mijdrecht ligt voor mij niet naast de deur, de goede ervaringen die ik drie jaar geleden op Internet tegenkwam hebben mij doen besluiten daarheen te gaan. Zou ik nog een keer daar naar toe gaan? Door die paar kleine barstjes twijfel ik, al moet ik zeggen dat de prijs me meeviel. Misschien is het inherent aan poedercoaten? Komt het sporadisch voor? Ik weet het niet, dan zou ik van anderen resultaten willen zien.

Als je zondag de 18e naar Arnhem komt kun je het resultaat van Renoblast zelf beoordelen.
 

Patrick050

Actief
20 dec 2015
218
9
0
Het gaat er mij om of er lexusrijders zijn die het al gedaan hebben.
Er zijn misschien zat bedrijven in de buurt maar is de kwaliteit dan wel goed.
vriendelijke groet magnepan.


Nou bij deze heb ik het voor specifiek Lexus 1 x set laten spuiten (zeer tevreden mee) en in totaal 8 x velgen laten spuiten van andere merken.
je gaat toch kijken bij de bedrijven wat voor werk ze leveren?
en bij elk bedrijf kan het eens voorkomen dat men een x een slechte evaring heeft. 'Maar dat wil niet direct zeggen dat die spuiter dan slecht is.
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Ik snap dat je eerst gaat kijken, maar als je al een paar ervaringen van andere rijders hebt
dan kan je wel gericht gaan kijken.
En ik hink nog steeds op twee gedachten ik kan nieuwe velgen kopen en dit viertal voor
winterbanden gebruiken.
maarja er is bijna geen winter met sneeuw meer.
hiervoor reed ik in een ford mondeo en had daar een setje winterbanden bij die zijn nu 5 jaar.
Ik heb ze twee maal gebruikt dus twee winters.
Maar in nederland zijn ze ook gek op pekel en dat sloopt elke velg mits je ze goed onderhoud.
En als ik andere velgen wil denk ik toch aan de orginele lexus velgen.

vr gr magnepan.
 

DaWaN

Nieuw hier
16 feb 2015
15
1
0
Ik heb zelf ook mijn velgen laten opknappen door Renoblast.
Nadeel was dat mijn velgen al ietwat pitting hadden en dit is niet geheel uitgeschuurd.
Desondanks ben ik tevreden over het resultaat voor de prijs. Coating zit er bij mij super op en schoonmaken is supermakkelijk.
k was ietsje meer kwijt dan D43m0n, maar niet meer dan 300 euro totaal.
Ik ben de 18e ook in Arnhem als je het resultaat wilt zien.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
699
140
43
IK heb dat destijds bij Rutten Metaal Finishing gedaan in Tegelen, maar da's Limburg dus ver weg voor jou ;) Volgens mij was ik niet meer dan 200 euro kwijt en was erg tevreden over het resultaat. Ik moest toen de velgen los aanleveren zonder banden. Nadat het gepoedercoat was, zagen ze er wel wat anders uit dan van tevoren (je mist de gepolijste randjes), maar dat vond ik geen probleem.