Verbinden iPhone 17 met Car Media RX450h 2010

BassRob

Nieuw hier
7 nov 2025
4
0
1
Dag allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en heb al gelijk een vraag om raad.
De hands-free verbinding van mijn telefoon met het Car Media systeem van mijn RX450h was de afgelopen jaren redelijk stabiel.
Nu heb ik de nieuwe iPhone (17) en het wil maar niet lukken. Verbinden gaat prima en soms werkt het ook nog. Wanneer ik gebeld wordt en de radio onderbreekt dan weet ik dat ik een gesprek hands-free kan voeren. Maar meestal gaat het niet goed... de persoon die ik bel hoort niets en ik ook niet terwijl de gespreksteller loopt. Ik kan dan overschakelen van Car Media op mobiel toestel en dan kunnen we een gesprek voeren. Vanaf dat moment lukt niets meer. Wanneer ik in mijn Car media menu kijk bij "Telefoon" dan denkt het systeem dat er nog een gesprek loopt. De enige manier om dit te stoppen is door de bluetooth verbinding te verbreken. Ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat nu. Is dit voor iemand van jullie herkenbaar?
Groetjes,
Rob

Was gisteren bezig om een buurman te helpen die exact het zelfde probleem heeft *(had) met zijn nieuwe Toyota RAV4 *(zelfde audio systeem)werkt inderdaad zo lang je niet gebeld wordt. Van alles geprobeerd update er op van de telefoon en van ht audio systeem maar niets werkte 100% . Nu zolang er geen oplossing voor is heeft hij een kabeltje via Apple carplay er aan hangen. dat werkt wel goed.
Rara is dat ik een Android telefoon heb en die werkte wel goed *(ook draadloos) denk dat er een software update noodzakelijk is aan het audio systeem.
Of even naar de action een data kabeltje kopen.
Succes groetjes Jeff

Hoi Jeff. Bedankt voor je antwoord.
Een update van het systeem? Hoe zou dat moeten gaan?
Ik hoef overigens helemaal geen audio te streamen of wat dan ook. Ik wil alleen maar kunnen bellen.
Nogmaals bedankt.

Beste BassRob
Het verbinden van de bluetooth ging bij zijn wagen wel goed, en werkt ook maar zodra hij Apple Carplay draadloos ging verbinden en ook die Google navigatie / Spotify of iets dergelijks op zijn scherm had (draadloos) hij bij een telefoontje het opnieuw moet verbinden.
Android werkt wel probleemloos.
Hij heeft dus gewoon nu een kabeltje er tussen en dan werkt alles perfect.
Zijn Toyota dealer (Hoorn) zou het van de week nog gaan proberen uit te zoeken.

Welkom.
Ik ga er van uit dat je het originele Lexus audio systeem hebt? Dus geen extra kastjes zoals carplay ertussen?
Helaas wordt het 2010 model niet meer ondersteund, dus een software update is niet mogelijk.
Wat je kunt doen is de telefoon ontkoppelen van de wagen en opnieuw aanmelden. Doe dit ook op je telefoon.
Werkt dat niet? Houd terwijl de auto aanstaat de volume/power knop ca. 10 seconden ingedrukt, dit reset het audiosysteem.
Succes!

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Hoi Jeff,
Dan ga ik dat voor nu even proberen. Maar uiteindelijk wil ik hem natuurlijk wel via bluetooth hebben.
Alvast bedankt.

Dag Higgie, dank je voor je bericht.
Het is een president uitvoering met zo'n Mark Levinson audio systeem. Ik heb de reset geprobeerd maar met het indrukken van de volumeknop gaat het in ieder geval niet lukken. Hebben deze systemen misschien een andere reset procedure? Alvast bedankt voor het meedenken.

Ik dacht dat je het nieuwe systeem had met apple Carplay, (maar die is pas vanaf 2019) maar in jouw geval gewoon in het systeem je telefoon uit het systeem halen, alles opnieuw verbinden bluetooth toestemming voor alles geven en het zou moeten werken.
En vooral genieten van je Mark Levinson systeem.
Mark Levinson is thuis ook een aanrader 😀👍 ooit een gebruikte ML 5808 versterker gekocht met Opera speakers elke dag weer genieten

Bijlagen

• marklevinson_no5805_front.jpg
    marklevinson_no5805_front.jpg
    71,5 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: Bobusa