Verbruik IS200

mijn 1ste tankbeurt zal binnen enkele dagen plaatsvinden maar mijn SportCross is dorstig....ik zal de 1 op 9 net niet halen...... :surprised:

Bij mij was het vroeger vaak rond de 1 op 10,5 gemiddeld 50/50 stads/snelweg, maar ik reed ook wel redelijk door.

zo, mijn 1ste tankbeurt is een feit....1 op 9 ! dus ik keek een beetje vreemd op omdat de meeste hier op minimaal 1:10 komen met de sportcross terwijl ik toch vrij rustig heb gereden. ik ben geen racer en mijn eerste kilometers in deze auto heb ik wel wat voorzichtig gereden. maar goed...bandjes oppompen.....toen kwam ik erachter dat beide achter banden 1,75bar hadden...ipv 2.5......beeeeetje weinig....opgepompt en eens kijken wat het resultaat zal zijn :D

Het verbruik ligt aan factoren zoals:

Bandenspanning
type band merk model en maat
Temp en wind
wegdek
ballasting aan gewicht van de auto
soort benzine
staat van je auto motor bak (aandrijflijn)
en nog wat andere dinge

Alan zei:
Het verbruik ligt aan factoren zoals:

Bandenspanning zoals ik al zei klopte die niet helemaal..achterbandjes waren wat zacht
type band merk model en maat heb er 16" op liggen...merk weet ik even niet uit mijn hoofd, wel komen er vredestein 16" winterbandjes op
Temp en wind typisch nederlands herfstweertje :D
wegdek normaal
ballasting aan gewicht van de auto heb er nix aan hangen en ook geen zware dingen, op mezelf na, aan boord
soort benzine euro 95..is duur zat kijken naar die premium / excelence /v-power fuels
staat van je auto motor bak (aandrijflijn) mmm...geen flauw idee, hoe kan ik zoiets zelf checken?
en nog wat andere dinge
zware voet bv :D die heb ik niet...ben wel wat onwennig met optrekken....ik geef nog wat veel gas....

Naar mijn idee moet je benzine niet beoordelen op de prijs per liter maar per kilometer. De uitlijning kan ook bijdragen aan een iets hoger verbruik. Een versleten thermostaat in combinatie met veel korte stukjes rijden geeft ook geen gunstig resultaat.

en ja hoor.....mijn 2de tankbeurt is een feit en kwam uit op een mooie 1:10,2 ! enige verschil met de vorige keer is dat ik mijn achterbandjes van 1,75 bar naar 2,5 bar heb opgepompt :rulez:

2.4 is een mooie spanning voor banden onder dit formaat auto, 1.7 bar is wel heel weinig hoor...

Ik rijd met mijn 300 automaat zo'n 1 op 9,5
Ik ben nog steeds blij dat ik een 300 heb, als ik zie hoe klein het verschil qua verbruik is tov een 200. Maar ik heb wel 37.5 KW meer (60 PK)

gr. koen

Ik rijd 1 op 10.2. Meeste ritten zijn 17 km. Normale rijstijl. Op vakantie in Itali? snelweg 1 op 10.2. Terugreis door Zwitserland over 2 bergpassen: 1 op 10.2. Dus wat dat betreft rijdt onze car vrij constant.

na me eerste tankbeurten zit ik elke keer constant rond de 1 op 11.
me bandendruk is altijd zo rond de 2,3 voor en 2,5 achter.
dat is wel netjes toch voor een IS200 als ik het zo lees van iedereen??