Verbruik IS200

Maistah zei:
De mijne liep altijd 1 op 9/10. Lag er maar net aan of ik zin had in inhaalacties :D
Klinkt bekend. IS200 Sport 1:10 met erop letten, uit laten rollen, enz. Met mijn rijstijl en nergens op lettend 1:9 dus ik kijk niet naar de verbruiksmeter en stuif lekker door.

Wat mij wel opvalt is dat de automaatversie op de snelweg bij constante snelheid minder toeren draait dan een 6-bak (met als gevolg dat het verbruik minder is). Dacht uit het blote hoofd 3000 automaat om 3150 6-bak bij 115 a 120 km/uur.
 
Mijn IS200 automaat verbruikt ongeveer 1:9. Maar ik rij veel korte stukjes en weinig snelweg. En dan ben ik nog een rustige rijder ook. Maar het is zo'n fijne auto, dus who cares?
 
Ik haal ook altijd 1:10 ongeveer. Mensen nog tips om dat verbruik naar beneden te krijgen behalve als een oude zak te gaan rijden? Ander luchtfilter? Bougies?
 
Banden iets harder oppompen (ik heb 2.4 voor en 2.5 achter), afremmen op motor en uitrollen bij rood licht.
Dat helpt bij mij het meest. Dan haal ik consequent 1:10 ipv i:9.

Mijn rijstijl is max. toegestane snelheid +10 ? 15km/h.
...knip...

/edit, nu ik het zo teruglees lijkt het wel alsof ik als een sjonnie wegrij vanuit stilstand.
Om het wat duidelijker te maken, ik rij vlot weg en schakel bij de 5K RPM. Meestal sla ik wel een versnelling over. (ik vind de bak erg onhandig ingedeeld voor normaal gebruik)
 
Niks zal met veel impact het verbruik verlagen... maar alle beetjes helpen zoals:

Lage weerstandsbanden
Vpower van Shell
Gasklep en luchtmassameter en luchtfilter schoonmaken
Smallere banden
lichtere banden en velgen
verlagen van de auto
je auto lichter maken
 
Alan zei:
Niks zal met veel impact het verbruik verlagen... maar alle beetjes helpen zoals:

Lage weerstandsbanden
Vpower van Shell
Gasklep en luchtmassameter en luchtfilter schoonmaken
Smallere banden
lichtere banden en velgen
verlagen van de auto
je auto lichter maken

De banden bij mij kunnen beter inderdaad, er ligt 225 op, terwijl 215 standaard is... Vpower tanken zal dan wel schelen, maar het kost wel weer meer waardoor het voordeel weg is. Ik tank trouwens meestal in Duitsland bij Shell, daar hebben ze ook VPower Racing 100, maar die is 16 cent duurder per liter, dat scheelt natuurlijk niets.

Verlagen zou ook nog kunnen, maar ik wilde aan deze auto eigenlijk eens niet zoveel wijzigen wat dat betreft... :P
 
Alan zei:
Dat hou je niet lang vol! Op een dag gaat het kriebelen

Ik ben er ook bang voor, maar goed... :P

Eigenlijk ben ik wel erg tevreden met een stock IS200, heb het al vanaf het moment van uitkomen een mooie auto gevonden die eigenlijk niets nodig heeft om 'm mooi te maken. Het enige dat ik wel jammer vind is dan het redelijk hoge verbruik... ;)