Verbruik.

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Gisteren gezien bij Kassa hoe ze het verbruik van auto's testen. Ja en dan begrijp je dat je nooit het door de fabriek opgegeven verbruik zult realiseren. Auto wordt gestript, stoelen eruit, spiegel eraf, naden dichtgeplakt, reserve wiel (indien aanwezig) eruit en banden op 3.2 bar oppompen, en nog meer van die truckjes. Het opgegeven verbruik volgens de fabriek verschilt hierdoor van 30% tot 50% (!!!) met de realiteit. Hetzelfde geldt voor de CO2 uitstoot.
Daarnaast geven de boordcomputers over het algemeen 10% gunstiger verbruiken weer dan de werkelijkheid.


Robbert-Jan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, vanaf 2001 is het verschil aanmerkelijk:
Based upon analyses of more than 28,000 user entries of the German fuel consumption database spritmonitor.de and more than 1,200 vehicle models tested by Europe?s largest automobile club ADAC, the ICCT found that the gap between type-approval and ?real-world? fuel consumption / CO2 values increased from about 8% in 2001 to 21% today, with a particularly strong increase since 2007.

In a written question to the European Commission in January 2013, Dutch MEP Judith Merkies referred to research by TNO and Travel Card in the Netherlands which showed that cars use over 35% more fuel than manufacturers claim.

The way in which fuel consumption for new cars is measured could change within five years but even then would only apply to new models - car models already on sale wouldn?t be re-tested. There is also the possibility that any change is delayed until 2020 or beyond and is introduced alongside the next round of CO2 reduction targets.

Uit: http://www.theaa.com/motoring_advice/fu ... gures.html