Verende fuseekogels

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Vanochtend bracht ik mijn IS200 van mijn vrouw bij het APK station. 0.5mm speling op de Fuseekogels voor. Nooit een opmerking over gehad, dus mijn vermoede gaat uit van dat deze versleten.
zijn. De keurmeester had het echter over mogelijk "verende" fuseekogels waardoor de speling lastig te bepalen is en t.a.v. APK geen oordeel over geveld kan worden. Dit gesteund door de gelijke speling op beide kanten. In mijn eigenaarschap heb ik nog nooit de fuseekogels (hoeven) vervangen, dus ik kijk er niet van op als deze ververst moeten worden. (inmiddels 276k op de klok waarvoor 100k door mij).

Jullie idee?n? Ik zag al wel een "Gruwel-tipoc" van Phaebo; valt dit klusje zelf te klaren en welk merk (buiten oem) valt te adviseren?
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
276 K is heel gewoon in dit geval, het mag een keer gaan gebeuren. Is te doen als je een beetje handig bent en met de juiste tools, m.n de juiste kogeltrekker.
Neem een setje fuseekogels van een gemiddelde prijs, niet de goedkoopste maar ook niet de duurste en neem mee hoelang je nog met de IS200 wil blijven rijden.
Been there, done that.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
276 K is heel gewoon in dit geval, het mag een keer gaan gebeuren. Is te doen als je een beetje handig bent en met de juiste tools, m.n de juiste kogeltrekker.
Neem een setje fuseekogels van een gemiddelde prijs, niet de goedkoopste maar ook niet de duurste en neem mee hoelang je nog met de IS200 wil blijven rijden.
Been there, done that.

Verstandig om tevens de bovenste fusees te vervangen? Of gaan die langer mee?
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Die gaan doorgaans wel langer mee maar als je twijfelt kan je ze eveneens vervangen, geldt hetzelfde verhaal voor als al eerder beschreven.