Vergelijking kwaliteit 1991 LS 400 met de huidige LS 500

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Nu verwachten jullie zeker commentaar van mij? Ja, dat dacht ik al.
De meeste "gaps" zijn onmeetbaar want er zit afdichtingsrubber tussen voor extra geluidsisolatie.
Tussen voor en achterdeur:

Voor en achterdeur.jpg

Zie hier als de deur open staat, hebben jullie denk ik ook..

Voor en achterdeur open.jpg

Inderdaad, er zit 0.000000023432mm hoogteverschil tussen het leer (niet plastic zoals de LS 400) van de deur en het dashboard.

Deur links.jpg

Deur rechts.jpg

Toch tijd voor een LS 400... Als ik er 50K bijleg wilt er dan iemand ruilen?

Oh, en ik moet toegeven, ik heb geen matte plastic radio, maar een aluminium geborsteld front met nog veel meer leer. Tja, ik kan niet alles hebben. De LS 400 blijft baas boven baas...

Radio a.jpg

• Leuk
Waarderingen: Henny
Ja ik heb de eerste generatie Ls 400 uit 1990 en de laatste Ls 400 uit 2000 gehad, de laatste had ik nooit weg moeten doen, heb er nog spijt van
Nu dus een Ls 600hl van de laatste serie met een V8, een geweldige auto met een prachtig interieur en als ik geparkeerd heb kijk ik nog steeds even achterom en dat is voor mij de graadmeter dat je een geweldige auto bezit, maar, ja er komt vaak een maar naar zoveel lovende woorden, als ik hem kan ruilen voor een Ls uit 2000 dan wordt het toch een moeilijke keus en denk ik dat de 2000 Ls 400 wint

Bijzonder om te zien dat 35 jaar geleden de kwaliteit beter was dan nu....
Ik denk dat je uit de vergelijking van de twee auto's niet de conclusie mag trekken dat de kwaliteit vroeger beter was. Het gaat om auto's die 35 jaar in leeftijd verschillen en die dus ook verschillen in design en technische uitrusting. Een huidige LS heeft een groot aantal voorzieningen die 35 jaar daarvoor nog niet bestonden. Het is dus een "appels en peren" vergelijking.

Voor beide auto's geldt waarschijnlijk dat ze op het moment van uitkomen een kwaliteitsniveau hadden dat op een aantal punten hoger was dan wat andere premium merken aanboden. In de loop der jaren is echter door allerlei nieuwe technieken het verschil tussen allerlei premium merken verkleind. En alle (uitzonderingen daargelaten) zijn beter geworden - de behoefte aan onderhoud, vervangen van onderdelen vanwege een storing, hoogte brandstofverbruik en emissies is duidelijk veranderd.

Of een moderne LS beter is dan de oerLS is vooral een gevoelsmatige interpretatie. Verschillen zitten er vooral in stilering. Oorspronkelijk was het een model waarin stijlkenmerken van een Mercedes S-klasse, een BMW 7 serie en een Cadillac waren samengevoegd in een visueel nogal saai "vlees nog vis" ontwerp. Vervolgens kwam de LS 600H - naar mijn smaak de mooiste en het summum van rijcomfort. Daarna de LS 500 - zeer modern gestileerd en ook wat "strakker" rijdend - een toegift aan wat de concurrentie inmiddels biedt.

Inmiddels is de vraag naar een "klassieke sedan" sterk gedaald. Ik ben daarom erg benieuwd of er voor de LS tzt een opvolger komt en hoe die er dan uit gaat zien.

Ja ik heb de eerste generatie Ls 400 uit 1990 en de laatste Ls 400 uit 2000 gehad, de laatste had ik nooit weg moeten doen, heb er nog spijt van
Nu dus een Ls 600hl van de laatste serie met een V8, een geweldige auto met een prachtig interieur en als ik geparkeerd heb kijk ik nog steeds even achterom en dat is voor mij de graadmeter dat je een geweldige auto bezit, maar, ja er komt vaak een maar naar zoveel lovende woorden, als ik hem kan ruilen voor een Ls uit 2000 dan wordt het toch een moeilijke keus en denk ik dat de 2000 Ls 400 wint
@Henny de grijze LS400 uit 2000 rijdt nog jaarlijks zijn kilometers. In de afgelopen ruim 10 jaar van 218000 naar richting 375000 km.
Ik begreep dat je zondag helaas niet op de Lexusmeeting kunt zijn in verband met vakantie. Dan loop ik in ieder geval niet het risico dat je de grijze Lexus LS400 uit 2000 die je aan mij hebt overgedragen weer wilt meenemen......šŸ˜‚