Vergelijking kwaliteit 1991 LS 400 met de huidige LS 500

Weelde …
Elite klinkt alsof we ons “meer” zouden voelen dan de Camry-rijder.
Het is de weelde en luxe … tja en dat kost iets meer (of bij de Duitse vrienden veeeel meer op het accessoire-vinklijstje)

• Haha
Waarderingen: Higgie
Ik voel dat er een Poll aankomt:
Waarom heb je een Lexus en geen goedkopere en even betrouwbare Toyota?

Yup, ik had al een persbericht van Lexus gepost hier nogmaals
Nog 250 stuks voor de US markt, krijg je wel een belachelijk dure optie bij, namelijk Kiriko glas.
Waarschijnlijk gooien ze die voorraad glas in de laatste modellen zodat ze er niet mee blijven zitten. Is een €15.000.-- optie.o_O

Vermoedelijk wordt de ES aangepast om voor LS door te gaan, gewoon extra toeters en bellen, een paar extra koeien en een hectare bomen er in proppen.
Sedans verkopen nou eenmaal niet zo goed meer, kijk maar hier. De meeste jongere Lexi zijn SUV's of "X" modellen..
Ach een troost voor mij, ik tuf wel in iets unieks rond.

Ja, inderdaad. Maar het is nu eenmaal een economisch model en die is inmiddels aardig leeg. Bijna iedereen wil een SUV achtig model hebben. Het is de nieuwe realiteit.

Ik snap het ergens wel; Lexus heeft eigenlijk een wat oude-l*llen imago. Als ze er dan een F-sport badge op plakken dan trekt het mogelijk wat meer 'jonger' publiek.
Alles voor de verkoopcijfers!

Het zal inderdaad wel voor de verkoopcijfers zijn bedoeld, met name in de VS.

Erg succesvol zijn ze er in Europa niet mee. Wat je in de vorm van een F-sport uitvoering koopt, is vooral minder comfort. Bij een M of AMG type staan daar voordelen tegenover in de vorm van hogere prestaties en een weggedrag dat anders is waardoor de strak gesneden keukenstoelen wellicht acceptabel en egostrelend zijn, maar bij een Lexus valt voor alles het afgenomen comfort op.

Het kenmerkende van Lexus is comfort, rust, stilte en betrouwbaarheid. Inderdaad, saai en een saaiheid die je op latere leeftijd waarschijnlijk meer waardeert dan als je 30 bent.

Om jongere mensen aan te spreken zul je andere modellen moeten bouwen. De LS in F-sport vorm is naar mijn gevoel een misgreep. Ik denk dat Lexus er beter aan zou doen zich niet te spiegelen aan de bekende Duitse merken, maar duidelijk te benadrukken dat ze het bewust anders doen - voor een groep kopers die iets anders willen maar wel bereid zijn min of meer gelijke bedragen neer te tellen.