Verkeersinformatie

Farah

Hoort erbij
17 nov 2019
59
19
8
Hoe krijg ik in mijn CT de verkeersinformatie van Nederland in plaats van België? Als ik op het scherm naar info ga, en daarna naar linksboven (verkeersinformatie) krijg ik een lijst met wegen in België. Ergens staat er dan Klara/B tussen. Via instellingen geprobeerd om dit te veranderen maar eigenlijk lukt dit niet. Soms lukt het wel om er BNR/NL van de maken, maar als ik dat scherm verlaat, en daarna weer terug ga staat er weer Klara/B. Wie kan mij hierbij helpen?
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
297
170
43
Druk je wel op OK nadat je de instellingen omgezet hebt naar "Handmatig" en "BNR"? Als je namelijk direct weer terug naar Menu of Navigatie gaat, slaat hij de wijzigingen niet op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Farah

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
837
113
Nog een mogelijkheid, je komt uit Roermond, is de ontvangst daar wel goed van BNR? Misschien dat de radio automatisch naar een sterk station zoekt als BNR niet meer ontvangen wordt? Net als bij telefoons in de grensstreek die soms ook verbinding maken met een buitenlandse mast?
Probeer eens NPO, misschien is de ontvangst beter?
 
  • Leuk
Waarderingen: Farah

Farah

Hoort erbij
17 nov 2019
59
19
8
Nog een mogelijkheid, je komt uit Roermond, is de ontvangst daar wel goed van BNR? Misschien dat de radio automatisch naar een sterk station zoekt als BNR niet meer ontvangen wordt? Net als bij telefoons in de grensstreek die soms ook verbinding maken met een buitenlandse mast?
Probeer eens NPO, misschien is de ontvangst beter?
Over het algemeen is de ontvangt goed. In Venlo waar ik werk is het minder, maar dat merk ik alleen in de voertuigen die we op de zaak gebruiken niet in de Lexus. Als je in de buurt van Roermond en Venlo bent, ben je korter bij Duitsland dan België. Zou het dus eerder Duitsland moeten zijn. Ik luister altijd via DAB naar radio NPO 5. Vorig jaar heb ik een update voor het navigatiesysteem gekocht misschien ligt het daaraan. In juni heeft de CT een beurt gehad misschien is er toen iets veranderd. Als ik er hier niet uitkom ga ik met de dealer praten, het is wellicht een kleinigheid. In ieder geval tot zover bedankt voor de informatie en het meedenken.(y)