Verkoop Lexus RX 450H

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Goedemiddag,

Ik weet niet of ik hier een antwoord ga krijgen.
Ik heb momenteel mijn RX 450H te koop gezet, maar nadat vorig jaar er nog echt een zeer goede markt voor was is het nu akelig rustig.
Tevens bij navraag dealer of auto-inkoper is de inruilwaarde dramatisch slecht. Wat is er aan de hand in de markt?
Is Lexus impopulair geworden? Dit type auto(qua prijs) niet in trek? Of is de markt 2e hands in zijn algemeenheid slecht?
En heeft iemand anders nog een briljante tip of idee voor een koper met een juiste portemonnee?
Dit is wel jammer aangezien ik een prachtexemplaar te koop heb en en graag een nieuwe in Duitsland wil aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
De IS was ook al dramatisch……dealer geeft zeer slechte inruil en vraagt zelf de hoofdprijs. De IS prijzen waren € 3000,- minder dan een jaar ervoor. De markt is op dit moment slecht. Er wordt op dit moment weinig verkocht. De prijzen van gebruikte elektrische voertuigen is ook ongelooflijk gezakt. Hoe het kan…….geen idee maar dat is nu wel aan de hand.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
437
63
Ik vermoed dat de consument de hand op de knip houdt. Er was veel onduidelijkheid over kosten voor MRB bij EV’s, wel of niet doorgaan met accijnskorting op brandstof en we weten nog niet of en hoe rekeningrijden eruit gaat zien. Met verkiezingen in aantocht hebben consumenten een aankoop misschien uitgesteld. Nu nog wachten op een formatie en een regeerakkoord. Dan weten we waar we ongeveer aan toe zijn, hopen we…

Ik heb op Gaspedaal een aantal mooie Lexus’ bewaard, ook wat andere merken en zie dat het soort auto’s waar ik (en ik denk jullie ook) naar kijk lange tijd te koop blijft staan. Ik zie de laatste weken prijsverlagingen voorbij komen van die auto’s die ik op Gaspedaal bewaard heb. Soms amper €100, maar soms ook wel eens tot €2000.

Ik kan me voorstellen dat menig garage/handelaar die auto’s te hoog ingeruild hebben en ze nu de vraag afneemt niet te laag wil verkopen, of je een “slechte“ inruilprijs geeft. “Mijn” dealer heeft binnenkort weer zo’n VIP evenement waar je extra korting krijgt. Ik heb niet gereageerd na de uitnodiging per post. Vandaag kreeg ik de uitnodiging per mail met een filmpje van de vestigingsmanager. Ze willen van de voorraad en jonge occasions af. Allemaal leuk, maar dat spul is gewoon te duur geworden de laatste paar jaren…

Ik zou eens kunnen informeren wat m’n IS doet bij inruil maar ik denk dat ik huilend (of lachend :LOL:) wegloop uit de showroom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O en Higgie

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Dat weet ik wel zeker @D43m0n. Je zou het voor de grap eens kunnen doen. Ik wacht het allemaal wel even af……
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Hoge rentestanden en herstel van de supply chain voor nieuwe auto’s, gepaard met onzekerheid en je hebt een dalende automarkt.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
311
251
63
Ik vermoed dat de consument de hand op de knip houdt. Er was veel onduidelijkheid over kosten voor MRB bij EV’s, wel of niet doorgaan met accijnskorting op brandstof en we weten nog niet of en hoe rekeningrijden eruit gaat zien. Met verkiezingen in aantocht hebben consumenten een aankoop misschien uitgesteld.
Vrijwel zeker dat dit een rol speelt, ik denk er zelf namelijk precies zo over. Ik zit al een tijdje uit mijn ooghoeken naar een NX 450h+ te kijken, maar zolang ik niet weet wat die lui in Den Haag allemaal van plan zijn ga ik echt geen andere auto kopen.

Jarno
 

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Overigens zie ik de prijzen voor een nieuwe RX 450H in Dutsland ook dalen. Maar dat is nog niet evenredig met de daling van mijn huidige RX 450 F Sport. Maar wat is moment? 1e kwartaal 2024? BPM korting voor plug in hybrides vervalt volgens mij ook per 31-12-2024 en dat zal ook run geven.