Verlagen IS250

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
11
18
Ik vind eigenlijk dat mijn IS250 een beetje lager kan.
Zo ziet het er nu uit:

998779_10201727754461399_1050359308_n.jpg


1555286_10204056049587322_5931531536025881338_n.jpg


Nu is mijn vraag waarmee ik de auto het beste een beetje kan verlagen.
Het gaat mij niet om een mega stance look ofzo, gewoon dat de wielen mooi in de wielkast passen.

Een schroefset is natuurlijk ideaal, maar ook redelijk aan de prijs vind ik... :xx:

Oh, achter heb ik redelijk brede spoorverbreders, ik geloof iets van 20mm.
 
Laatst bewerkt:
Vraag Alor, hij heeft zn auto met teins verlaagd, wel alleen de veren. Heb met hem meegereden en je voelt er niks van... ziet er wel goed uit :rulez:
 
Ik heb inderdaad ook alleen ervaring met TEIN H-tech veren die Alor momenteel heeft. De veren geven een mooie look met behoud van het comfort. Verlaging is comfortabeler dan een Sport uitvoering. Tanabe veren schijnen ook wel erg comfy te zijn, dus je zou ze dan zelf moeten testen.
 
Niels, dat zijn precies de veren die Alor heeft. Tis al gezegd, comfort blijft behouden, maar rijd wel strakker (en die afschuwelijke Lexus gap) is verdwenen. Alor is best sensitief en veeleisend op dat gebied, dus daarmee zit je sowieso goed.
 
+1

Het is ook een beetje afhankelijk van drempelgebeuren in je omgeving. Btw en ter voorbeeld, IS200 sport heeft een drop van zo'n 30mm standaard. Die veren zijn een fixed setup, zou jammer zijn als je achteraf spijt krijgt...

Kijk je naar je foto's, dan kun je het een beetje visualiseren.
 
De auto wordt nog steeds ook voor lange ritten gebruikt en het moet wel een goede balans zijn tussen verlaging en comfort.
Wat ik echt super lelijk vind, is als de velgrand te dicht bij het spatbord komt, zodat de afstand tussen velg en spatbord links en rechts veel groter is dan boven, dan is de auto wat mij betreft te laag.

De TEIN S-Tech verlaagt voor met 44mm en achter met 25mm.
Wat ik wel raar vind is dat zo'n beetje alle veren voor meer verlagen dan achter, behalve de TEIN H-Tech zoals op carfantasy.nl.
 
Dit is trouwens TEIN S-Tech met 19 inch velgen:

POWERROLL.jpg


Dat ziet er wel redelijk goed uit moet ik zeggen...
Voor is perfect, achter iets te laag, maar niet storend.
 
Wat ik wel raar vind is dat zo'n beetje alle veren voor meer verlagen dan achter,
In veel gevallen is de gap voor iets hoger dan achter, wellicht compenseren ze die afwijking zodat de gaps gelijk zijn. Die Tein op plaatje is heel mooi zo, ook niet te overdreven.

De auto wordt nog steeds ook voor lange ritten gebruikt en het moet wel een goede balans zijn tussen verlaging en comfort.
Dan zal je er juist meer profijt van hebben, echt hard wordt het niet hoor.
 
Ik zou voor de Tein S-Tech gaan,heb zelf onder de wagen[35 mm],welliswaar geen IS250,maar GS430. Comfort blijft hetzelfde en stuurt veel strakker.Informeer eens bij suprasport,daar heb ik ze ook vandaan. succes.
 
Voor hoger dan achter is bijna met alle veren, ook met de h tech. Ik heb met coilover een keer de wheel gap gelijk gezet. En het zag er lelijk uit, dus ik snap sinds toen waarom het zo was.

De h tech zitten net op grens dat ze uit te lijnen zijn en het comfort behouden blijft.

De s tech zijn een stuk agressiever, en ligt naar mijn mening met name achter te laag. En het comfort wordt behoorlijk beinvloed, ook zijn er problemen om de auto goed uit te lijnen.

Dit is op basis van eigen ervaring en wat ik heb gelezen over h tech vs s tech toen ik uiteindelijk besloten had voor de h techs te gaan.

Fotos zijn trouwens op mijn auto en op alors auto te zien in het album van dit forum.
 
Nou, de Tein S-Techs zijn in backorder tot maart 2015.
Er wordt door Suprasport naar een alternatief gezocht.

Wat ik alleen niet begrijp is dat ik overal de H-Techs vind met 20mm voor en 20mm achter.
Is er iemand die die verlagingsveren onder zijn IS heeft (gehad)?

Als dat er ook goed uit ziet, dan neem ik die wel als alternatief.
Anders ga ik voor Eibachs of iets wat met S-Tech vergelijkbaar is.