Verlagen IS250

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
11
18
Ik vind eigenlijk dat mijn IS250 een beetje lager kan.
Zo ziet het er nu uit:

998779_10201727754461399_1050359308_n.jpg


1555286_10204056049587322_5931531536025881338_n.jpg


Nu is mijn vraag waarmee ik de auto het beste een beetje kan verlagen.
Het gaat mij niet om een mega stance look ofzo, gewoon dat de wielen mooi in de wielkast passen.

Een schroefset is natuurlijk ideaal, maar ook redelijk aan de prijs vind ik... :xx:

Oh, achter heb ik redelijk brede spoorverbreders, ik geloof iets van 20mm.
 
Laatst bewerkt:
Amerikaanse -22mm voor en -7mm achter
[TABLE="border: 1, cellpadding: 0, cellspacing: 0"]
[TR]
[TD]LEXUS[/TD]
[TD]IS250
GSE20L[/TD]
[TD]06-13[/TD]
[TD]HTECH[/TD]
[TD][/TD]
[TD]V6 2.5L 2WD[/TD]
[TD]SKL90-BUB00
$380.00[/TD]
[TD]6/336
[/TD]
[TD]6.3/353
[/TD]
[TD]-22
-0.9[/TD]
[TD]-7
-0.3[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Toen bestond de -20F/-20R nog niet in japan volgens mij, heb die toen niet gezien en alleen deze.
 
Laten we houden op dat de verschillen minimaal zijn en altijd geheel afhankelijk is van hoe gevoelig je bent :)
 
Eergisteren de Eibach Pro kit van Dave erop gezet. Nog met standaard shocks maar dat wijzig ik volgend jaar. Geen comfort verlies, nog steeds Lexus feel maar wel een lichtere voorzijde en da's even wennen.
 
Oh, nice, dat is goed om te horen!
Ik moet eerst nog zorgen dat mijn IS motorisch in orde is en dan wordt de volgende stap ook het monteren van de veren.
Er staat in ieder geval al 2 weken een rode Eibach doos naast mijn bed...
 
Als je het zelf gaat doen Niels, reken op een uurtje of 4-5 beetje afhankelijk van vastgeroeste bouten. Maar ja idd eerst zeker weten dat je de IS nog behoud.
 
Na enkele maanden met weinig vrije tijd is het donderdag eindelijk zo ver: de verlagingsveren worden gemonteerd.
Foto's volgen!
 
Ja ik ook.
Ik ben ook vooral benieuwd naar het comfort.
Ik merk met de 18" wielen al dat de auto iets minder comfortabel rijdt tov. winterwielen (16"), dus hopelijk wordt het niet nog slechter.
 
Hoe bevallen de verlagingsveren bij jullie? En dan met name de verbetering van de wegligging en de bodemvrijheid.

Ik zou ook graag de mijne verlagen maar moet soms op onverhard terrein zijn, parkeren in een weiland en in steile parkeergarages.
Bij mijn Leon Cupra R had ik daar toen problemen mee en die was niet eens extra verlaagd.
Ik kwam de steile drempels niet over zonder de bodem te raken en ook zo bij parkeergarages e.d. :o
Dit wil ik niet meer met mijn IS.

Dat het mooier is staat wel vast. ;)
 
Wegligging ideaal.
Bochten ideaal.
Comfort ideaal.
Korte drempels een drama...
Als ik even even vergeet dat ik verlaagd ben, in combinatie met passagiers in de auto, knalt de constructie van mijn trekhaak op het wegdek. 😃
Of schuurt mijn uitlaat over zo'n bult.
Ik heb trouwens een IS300 SportCross maar verlagen is verlagen lijkt mij. 😂