Verlagen, opties?

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik ben nu serieus aan het overwegen om de wagen te verlagen. Dit kan goedkoop, dmv een setje veren of duur, compleet met dempers, etc.

Incluis montage maakt dit zo'n 500 euro verschil.

Mijn huidige wagen is niet de laatste IS, ik wil eigelijk de IS met de ML audio systeem en NAV plus leer.
Over 2 jaar is het doel.
Investeringen in deze wagen wil ik dan ook iets beperken.


Wat zouden jullie doen? Is het gemakkelijk de schroefveren weer te verwijderen, de oude veerpoten bewaar ik dan.
Dan is de investering over 2 wagen uitgesmeerd.
En desnoods verkopen als er geen 2e IS tzt komt.

Velgen idem. Die kan ik simpel meenemen naar de volgende wagen, dat doe ik dus. Het liefst zou ik de verlaag actie in enen willen doen met het verlagen, uitlijnen.

Andere vraag mbt uitlijnen. Als ik de wagen verlaag, moet deze weer uitgelijnd worden. Als ik dan andere velgen neem (grotere maat) moet de wagen dan weer uitgelijnd worden (uiteraard balanceren van de velgen) ?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja veren kan je meenemen, maar of deze dat ook waard zijn om hiervoor wat arbeidskosten voor uit te geven?

Waarschijnlijk is arbeid nog meer dan de veren, maar afhankelijk van wat voor veren het zijn he :D

Je dempers gaan altijd minder lang mee, want ze worden gewoon zwaarder belast, dus dat is een feit. Maar dit is geheel afhankelijk van hoeveel die moet werken, dus met snelweg km's ga je alsnog niet heel veel extra belasten.

Schroefset kan je alleen je dempingsfactor wijzigingen, ook hier zijn je veren altijd hetzelfde, dus veerkarakteristiek blijft hetzelfde. Je zou bv de veren kunnen switchen voor andere, maar dat zoek je niet :)

Blue eyes maakt volgens mij snelweg km's dus ik denk niet dat een verlaagde auto op veren zo snel je dempers kapot maken... of je moet in belgie wonen of altijd door woonwijken moeten rijden.

Lexus USA schrijft Fsport veren voor, maar dit wil niet zeggen dat je dempers net zo lang meegaan als normale veren :)

Mijn mening is: zo min mogelijke verlaging en een veer karakter die het meest overeen komt met die van de standaard veren, zullen voor je schokdempers het beste zijn, dus mijn keuze: Tein H techs :) (bijkomend voordeel is dat deze 1 van de comfortabelste moet zijn ivm de springrate.

De meeste weten het wel, maar ik ben best gevoelig en kieskeurig met onderdelen :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
En de ruimte boven de wielen weghalen en comfort gaat niet samen helaas :D


Als je de wagen goed bekijkt, zal hij van voren meer verlaagd moeten worden dan achter. Met de schroefveren heb ik dit compleet in eigen hand.

Als ik dit over 2 wagens uitsmeer is me dat de meerprijs wel waard denk ik.

Als Showoff me nog een mooie totaalprijs maakt komen we wel tot zaken :)



Alleen nog een vraag, wellicht gemist door iedereen. Wat als je voor meer verlaagd dan achter, dan wordt het bereik van je voor lichten ook minder. Kan je deze nog bijstellen? Afgezien van de bijstelling in de wagen, die staat altijd op max (behalve bij aanhanger)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Klopt de voorkant staat iets hoger dus vandaar dat ik ook veren neem die voor 1cm meer verlaagd. En ik heb ook 235 banden voor dus dat komt allemaal goed. Bij mij is nu de voor en achterzijde ongeveer gelijk.

Verlichting is zo af te stellen dus geen probleem

Schroefset neemt teveel comfort van mij weg dat weet ik nual
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Duidelijk allemaal.

Als ik nog iets comfort wil houden: veren nemen.
Per saldo goedkoper: veren
Mogelijkheden: schroefveren


Ik ben ben bang met de veren dat ie verlaagd wordt, ik dit niet laag genoeg vind, of de verhouding voor achter verkeerd vind.
Met schroefveren kan je dit zelf bepalen.

Is dit het geld waard? Het geld heb ik er voor over. Maar als het niet hoeft, is het zonde extra uit te geven voor hetzelfde.

Verder: HOEVEEL comfort ga je achteruit tov de standaard wagen?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je moet het anders maar even bij mij kijken, met 18inch velgen worden je wielkasten ook al beter gevuld, zeker nog met mijn nieuwe 235 banden. voor en achter is bijna gelijk.

Sowieso staat een is220d hoger op zijn wielen, vergeet dat niet :) dus puur alleen de veren zal wel een verschil zitten in een is220d en is250. Hier heb je wel voordeel met schroefsetje.

Ik vind de is220d ook hoog op zijn wielen staan (met name de voorkant ja)

hier nog een foto met Tein Htechs (minimale verlaging)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Dat is net iets meer dan wat ik nu heb en precies wat ik zoek.

Maar smaken erschillen, want ik ben ook een comfort freak, dus per persoon verschillend.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
dat kan alleen iemand met schroefveren vertellen... misschien moet je een keer meerijden met Wil, maar volgens mij heeft hij alles op standje hernia staan, dus dat wordt een vergelijking van de 2 extremen... het blijft lastig.. ik vind persoonlijk dat veren het meestal net niet zijn... ik heb ook eibach prokit en de auto is mooi verlaagd, maar net niet.. misschien lijkt het ook zo omdat ik op 17" rij.. als ik 18 of 19" eronder zou doen, dan zou het anders uitzien denk ik...

Verder heeft eibach ook de sportlines, die gaan nog lager dan de prokit, alleen ik weet niet of deze verkrijgbaar zijn voor de IS. Wat Alan heeft gekozen (Tein H-tech) is ook goed (als je toch wat strakker wilt en toch comfort wilt behouden). Verder heeft Tein ook andere veren, je zou op hun website moeten kijken.

Als je het geld voor over hebt, en comfort verliezen, niet zoveel voor je betekent, dan zou ik gewoon voor een schroefsetje gaan...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik ben vanmiddag bij Showoff langs geweest, en ook met Wil gesproken (en uiteraard die IS350 bekeken :) ).


Ik ga voor schroefveren. Ik heb een mooie afspraak kunnen maken, intentie afspraak zogezegd :)


Ik ga nu mooie velgen uitkiezen en dit aan Showoff doorgeven. De prijs wordt mooi gemaakt, afhankelijk hiervan ga ik wel niet tot aanschaf over.

Zeer vriendelijke mensen, voordat ik maar wat kon zeggen al een kop koffie in de handen, en altijd even leuk rond te neuzen.
Aanradertje!

Wordt dus vervolgt.
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
hey bleu-eyes ,

was leuk je even te ontmoeten praat toch anders dan via het forum :)
je hebt een mooie lexus maar deze moet inderdaad een beetje naar beneden niet te ver zoals je zelf al aangegeven hebt maar wel een beetje .
zal hem zeker goed staan .
heb net nog even gezocht naar die site voor wiel maten en et waardes en heb het weer terug gevonden .

bij deze http://www.streetdreams.org/wheel-fitme ... ubmit.y=10

hoop dat je er wat mee kunt anders horen we het wel
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Goed dat je toch een keuze heb kunnen maken natuurlijk :D hahaha Ik ben ook erg benieuwd :D wanneer zal dat plaats gaan vidnen allemaal? :D
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik moet eerst velgen uitkiezen, deze laat ik dan door Showoff leveren, samen met de schroefveren.

En dan de levertijd maar afwachten. De schroefveren zijn er binnen een week, de velgen kunnen langer duren. Maar zolang ik niets heb uitgezocht weet ik dat niet :p


@Wil : thx voor de link! En het advies :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Vraagje.

Mbt spacers. Welke zouden kiezen en waarom?

Uit: http://www.wheelspacers.nl/contents/nl/ ... lexus.html


tn_AD-System-3.jpg


of

tn_SV-System-5.jpg
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
ik zou dan nog eerder voor die ene van 75 euro gaan, zoals de Ichiba v1 die wij hebben besteld, de v2 is netals je eerste plaatje waar de wielbouten op je spacers zitten. Toch vind ik dit een beetje eng, zeker bij minimale verbreding. vanaf 25mm zou ik er wat meer vertrouwen in hebben :)
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
de spacers op de bovenste foto zijn goed gekeurt voor apk .
deze kun je dus laten zitten als de auto gekeurt moet worden .
de spacers op de onderste foto zijn goed gekeurt voor apk tot een dikte van 5 mm .

ik heb nog een setje spacers liggen van 2,5 cm incl moeren deze zaten op mijn infiniti
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
2,5 cm gaat denk ik teveel zijn, maar neem ze mee Wil, je weet maar nooit :D

Ik ben echt benieuwd hoeveel vrje ruimte ik heb na het verlagen, en het monteren van de nieuwe velgen.
 

ptimmermans

Nieuw hier
6 aug 2009
13
1
0
Ik heb 2 weken geleden ook een set BC schokbrekers laten monteren.
De auto ligt daardoor een flink stuk lager.
Ziet er veel beter uit.
Wielkasten zijn goed gevuld. Zeker met de 255/18" achter.
Uiteraard wel stugger, zelfs bij standje gemiddeld, maar ik merk dat het na 2 weken, of iets minder is, of dat ik eraan gewend ben geraakt.
In ieder geval rijdt het wel veel strakker.

Ik zal nog eens een fatsoenlijke foto maken.