Verlichting | ontgrendelen auto

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Jor.094

Nieuw hier
6 mei 2025
7
10
3
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Lexus UX F-Sport. Daarvoor reed ik jaren in een MINI Clubman, en wat ik daar erg prettig aan vond, was dat de verlichting automatisch aanging zodra ik de auto ontgrendelde – handig als je in het donker naar je auto loopt.

Nu vroeg ik me af of de Lexus UX ook een vergelijkbare functie heeft. Tot nu toe blijft de verlichting namelijk uit bij het ontgrendelen, tenzij ik handmatig de verlichting activeer (maar ja, dan zit er ik dus al in).

Weet iemand of dit via het instellingenmenu aan te passen is, of dat dit een functie is die (al dan niet) standaard aanwezig is?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,
Jor.094

Ik weet niet welke type UX je hebt en uit welk jaartal, maar deze handleiding van een UX 200h 2021 zegt het volgende:

Bijlagen

• IMG_2783.png
    IMG_2783.png
    709,4 KB · Weergaven: 18
  • Leuk
Waarderingen: Jor.094
Waarbij 0 betekent waar het ingesteld moet worden.
Bij de dealer dus en standaard staat het op “Aan”.

Ik heb dan wel geen UX, maar bij mijn oudje kun je het instellen in het menu van de auto, met de juiste app zoals Carista (of de dealer uiteraard) kun je nog meer finetunen naar wens.
Let wel, het werkt alleen maar in het donker zover ik kan zien.

• Leuk
Ah, wat betreft dat het alleen in het donker werkt daar heb ik nog niet bij stilgestaan. Er zit natuurlijke automatische verlichting op de auto wat bij donker inschakelt. Wellicht gaat de verlichting dus ook wel automatisch aan bij donker. Ik zal het later vanavond nog proberen.

Mijn UX komt overigens uit 2020.

Bij mijn vorige NX 300h moest je voor het uitstappen gewoon de verlichtingshendel even naar achter trekken, dat zorgde ervoor dat de verlichting een korte tijd aanging

• Leuk
Bij mijn vorige NX 300h moest je voor het uitstappen gewoon de verlichtingshendel even naar achter trekken, dat zorgde ervoor dat de verlichting een korte tijd aanging
Ja, das correct. Maar dat is bij het verlaten van de auto. Het gaat mij erom dat de verlichting brandt bij het naderen van de auto mits ik deze ontgrendel met de afstandsbediening.