Verloop stekker orginele radio stekker

johnnyboy

Hoort erbij
22 jan 2013
35
0
0
Ik ben al een tijdje op zoek naar een verloop stekker van de orginele radio stekker naar een iso stekker
Het liefst wil ik niet knippen in me kabelboom enzo maar ik kan nergens de juiste stekker vinden
Bij lexus dealer weten ze van niks en bij meerdere audio winkels en speciaal zaken hebben ze niks en kunnen ze ook niks

Ik wil als het kan me orginele versterker blijfen behouden maar hoe
Ik heb een 18pins stekker op mijn radio zitten nu. Maar daar zijn geen verlopen voor als ik iedereen moet geloven.
Weten jullie daar iets voor of zeg je van dan moet je daar heen ofzo.

Bij voor daad dank
 

johnnyboy

Hoort erbij
22 jan 2013
35
0
0
Verloop stekker orginele radio stekker

modedit GPS-10: dubbelpost samengevoegd.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een verloop stekker van de orginele radio stekker naar een iso stekker
Het liefst wil ik niet knippen in me kabelboom enzo maar ik kan nergens de juiste stekker vinden
Bij lexus dealer weten ze van niks en bij meerdere audio winkels en speciaal zaken hebben ze niks en kunnen ze ook niks

Ik wil als het kan me orginele versterker blijfen behouden maar hoe
Ik heb een 18pins stekker op mijn radio zitten nu. Maar daar zijn geen verlopen voor als ik iedereen moet geloven.
Weten jullie daar iets voor of zeg je van dan moet je daar heen ofzo.

Bij voor daad dank
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Hoi johnny,

Voor de 18polige stekker is inderdaad geen verloop te krijgen hier in europa voor zover ik weet.
De 20polige wel via tomacarparts, echter deze klopt ook niet als je de originele schema's erbij pakt.
Je zult dus als je de originele versterker van je auto wil blijven gebruiken zelf moeten gaan knippen/solderen in de originele 18polige stekker.
Echter mocht je de originele radio weer terug willen plaatsen dan zou ik aftakkingen maken en daar de iso stekker aan solderen.
Hierbij is een schema van de radio/versterker wel handig hebt namelijk een aansturing nodig voor je versterker en je moet weten wat de + - en geschakelde + zijn.
Daarnaast moet je ook weten wat de speaker draden zijn.
Echter zonder electrisch schema van de radio en versterker kom je er haast niet uit.

Wat je ook kunt doen maar daarmee zet je de versterker buiten spel is bypassen met de landcruiser 120stekker van toyota.
Je haalt de ene kabel uit de versterker en zet de andere erin.
Daarna sluit je op de iso aansluiting op de verloopstekker de radio aan.

Zelf heb ik de originele versterker wel gebruikt icm een pioneer avh8400 bt radio.
Mocht je een schema iod nodig hebben dan laat het maar even weten.

Succes...
 

johnnyboy

Hoort erbij
22 jan 2013
35
0
0
Dus als ik het dan goed begrijp is de makkelijkste manier een stekker van een Toyota 120 nemen.
Maar moet ik die stekker dan hebben en daarbij nog een verloop of is dat gelijk al de verloop dat snap ik nog niet helemaal.

Gr johnny
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Als je enkelde versterker van de radio wilt gebruiken dan voldoet de verloopstekker van de landcruiser 120 inderdaad. Je hebt niet direct een andere stekker daarbij nodig omdat de landcruiser stekker aan de ene kant een toyota verloop heeft voor in de versterker en aan de andere kant een iso stekker aansluiting waar je de radio op aan sluit.
Je kunt deze kabels eventueel verlengen door er stukken tussen te solderen of er een iso verlengkabel op aan te sluiten.
Als je niet zo wilt tobben met het aansluiten van de lexusversterker op de nieuwe radio dan is dit de oplossing die het makkelijkst werkt.

Mocht je wel de versterker willen gebruiken dan is het een stuk lastiger.
Je moet dan een en ander aanpassen.

Weet niet of je originele navigatie hebt want dan gaat het verhaal over de landcruiser stekker niet helemaal op.
Je schakelt namelijk de versterker uit en de navigatie gaat over de versterker.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Succes
 

johnnyboy

Hoort erbij
22 jan 2013
35
0
0
Ik heb geen navi.

Maar als ik die landcruiser stekker ga gebruiken moet ik maar een radio met versterker kopen.
Maar zit dat in elke dubbel din of moet je daar specifiek op zoeken een dubbel din met intere versterker?
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Een dubbeldin radio is een goede keuze deze past netjes in het dashboard.
Een ombouw/dashboard paneeltje koop je voor 10 euro op ebay.
Je kunt dan het geheel netjes afwerken.

Elke radio ook een enkel din heeft een ingebouwde versterker dus een losse versterker is niet nodig.
Zal naar alle waarschijnlijkheid gewoon goed klinken!
 

johnnyboy

Hoort erbij
22 jan 2013
35
0
0
Oke dan gaan we dat maar doen he.

Nog 1 vraagje.
Is die kabel nog van een bepaald type landcruiser. En/of bouwjaar of hebben die gewoon 1stekker
Voor dat ik straks maar weer is het verkeerde thuis heb liggen.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Het gaat om een landcruiser 120 serie kabel.
Als je bij een inbouwbedrijf aangeeft dat de versterker onder de bestuurderstoel van de landcruiser zit heb je de goede.
De landcruiser 120 is gebouwd tussen 2002 en 2008.
 

johnnyboy

Hoort erbij
22 jan 2013
35
0
0
Zo ik heb alles binnen nieuwe radio inbouwframe en verloop kabel.
Maar nu heb ik nog een vraagje.
Waar laten jullie dat rode losse kabeltje heen lopen?
Ik ga er van uit dat dat de constante stroom draad is.
En zijn er verder nog goede tips waar ik op moet letten?
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
dit is inderdaad de constante plus draad deze kun je maken aan de kleine stekker in de versterker (de bovenste)
maak hem aan de blauw gele draad op positie 7 dat is de constante plus draad.
voor de zekerheid even nameten kan natuurlijk nooit kwaad....

succes met inbouwen dit weekend.