vernieuwen rem olie en het ontluchten.

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Beste Lexus rijders,

Wat een drama weer, dacht ik even het hele systeem te vernieuwen en te onltuchten in mijn eentje.
Natuurlijk met dat wonder ding the easy bleeder ....
Echt zwaar afgekeurd door mijzelf, de slangen klem naar het luchtventiel schoot er als eerste af met dramatische gevolgen.
Toen knalde de rubberen dop van het reservoir eraf ! Nog meer verfvretenede olie op mijn schermen en motorruimte.
Toen was ik het zat en heb ik de Easy bleeder geupgrade maar het probleem bleef de rubberen dop knalt er af alles onder de olie inclusief mijn ogen. Natuurlijk geen kraam bij de hand en toen was de lol er alweer vanaf.
Nu begrijp ik goed dat iemand moet lijden om het de anderen te leren.

De bleeder werkt op een reserve band die druk levert van maximaal 20 psi das 1,3 heb ik net gelezen, de beste werkdruk is 10 psi.
O ja ik was me boek vergeten en heb een gaatje moeten boren in het reservoir voor het aansluiten van dat rotding.
Dat gaatje moet je dan weer met een 2 tal moertjes en 2 fiber pakkingen weer dichten en daarop komt je slang.
Nou vind ik het sowieso vreemd dat de LS een ontluchtings- ventiel heeft in zijn dop. Die ring en dat moertje waren natuurlijk in het reservoir gevallen waardoor ik een paar uur langer kon kloten zonder boek om de masterbrake cilinder te demonteren. Wat een hel nog meer vretende olie op mijn LS wat ik nu pas leer is dat ik de band op 3.0 bar had opgepompt en dan knalt idd alles eraf maar als ik minder druk deed dan blies hij alleen maar het reservoir op.

Uiteindelijk duwde de easy bleeder alleen maar de druk omhoog maar echt door spoelen deed hij niet.
Wist ik veel dat je ook de motor moest starten of het contact op ACC moest zetten.

Het drama groeit ..... ik heb dot 4 gekocht ook nog is
Ik had mijn uber pakking papier ook thuis gelaten en nu heeft de master brake cilinder zijn oude plat gewalste brosse bruine vel moeten accepteren.
Ik heb de afstand tussen de rod en de piston niet gecontroleerd nog afgesteld.

nog meer foutjes ?????

ongetwijfeld wel wat vergeten ivm met de TRAC en ABS.

Foto's gemaakt speciaal voor jullie want foto's maken alles goed het uploaden faalt iedere keer komt laterzzzzzz

Gegroet van dot 4 ...

:worship:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Ik snap het ook niet maar nu komt alles dubbel binnen ....

ik zoek het later wel uit nu eerst wat kapjes proberen met polymeer.

pb030139.jpg

pb030133.jpg

pb030134.jpg

pb030135m.jpg

pb030136.jpg

pb030138.jpg

pb030133.jpg

pb030134.jpg

pb030135.jpg

pb030136.jpg

pb030138.jpg

pb030139.jpg

pb030141.jpg

pb030137.jpg

pb030139.jpg



veel plezier