verschil in uitvoeringen GS450H en aankooptips

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
49
16
8
Hallo iedereen,

Weten jullie wat het verschil is tussen de president en executive uitvoering van de 3e generatie GS450H? Ik wil binnenkort dit type aanschaffen en ik zou hiervan graag wat meer info willen, zijn er bijvoorbeeld ook nog specifieke aandachtspunten van dit model waar ik bij aankoop op moet letten?
Alvast bedankt!
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Dag Jan,

De President-uitvoering heeft boven de Executive als extra opties een deels houten stuurwiel en houten versnellingspookknop, Adaptive Cruise Control en radargestuurde Pre-colission-warning waarbij de gordels worden aangespannen en de remmen sterker bekrachtigd worden als volgens het systeem een aanrijding dreigt. Ook zou het leer van betere kwaliteit zijn, maar dat weet ik niet zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Dag Jan,

De President-uitvoering heeft boven de Executive als extra opties een deels houten stuurwiel en houten versnellingspookknop, Adaptive Cruise Control en radargestuurde Pre-colission-warning waarbij de gordels worden aangespannen en de remmen sterker bekrachtigd worden als volgens het systeem een aanrijding dreigt. Ook zou het leer van betere kwaliteit zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Ah kijk? En de electrisch bedienbare rollo voor de achterruit niet te vergeten: die moet de Executive ontberen (tenminste.. Ik heb nooit een Executive gezien met rollo). De achterspoiler op de klep is ook zo'n verschil tussen beide uitvoeringen.

Maar nu vraag ik mij af hoe het zit met zaken als adaptive front lighting (AFS), adaptive suspension, stoelventilatie en electrisch bediend schuifdak? Welke van deze zaken zijn bij de President dan inclusief? (Ik heb een duitse Luxury Line (met alle genoemde kenmerken van de NL-President) en die zit vol met al dat lekkers, op het schuifdak na, Maar heb geen idee wat nu standaard is meegekomen en wat als optie erop/eraan zit). Of zijn het allemaal mogelijke opties op de Executive en President?

Aandachtspunten? Ja, ??n: de achterremmerij. Let er op of de achterste remschijven aan beide zijden (per schijf dus) blank zijn. Zoniet, dan zit de (ooit eens zwevende) remklauw vast en het kan een drama zijn om die weer gangbaar te krijgen (tenzij v?rvang?n geen issue voor je vormt). Voor de rest maar ??n groot pluspunt: je wilt er nooit meer vanaf!
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
Ah kijk? En de electrisch bedienbare rollo voor de achterruit niet te vergeten: die moet de Executive ontberen (tenminste.. Ik heb nooit een Executive gezien met rollo). De achterspoiler op de klep is ook zo'n verschil tussen beide uitvoeringen.

Maar nu vraag ik mij af hoe het zit met zaken als adaptive front lighting (AFS), adaptive suspension, stoelventilatie en electrisch bediend schuifdak? Welke van deze zaken zijn bij de President dan inclusief? (Ik heb een duitse Luxury Line (met alle genoemde kenmerken van de NL-President) en die zit vol met al dat lekkers, op het schuifdak na, Maar heb geen idee wat nu standaard is meegekomen en wat als optie erop/eraan zit). Of zijn het allemaal mogelijke opties op de Executive en President?
Alle bovenstaande opties zaten op mijn "Executive" inclusief het (fabrieks) schuifdak. Voor zover ik weet miste de mijne alleen ACC en PCS.
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ah kijk? En de electrisch bedienbare rollo voor de achterruit niet te vergeten: die moet de Executive ontberen (tenminste.. Ik heb nooit een Executive gezien met rollo). De achterspoiler op de klep is ook zo'n verschil tussen beide uitvoeringen.

Maar nu vraag ik mij af hoe het zit met zaken als adaptive front lighting (AFS), adaptive suspension, stoelventilatie en electrisch bediend schuifdak? Welke van deze zaken zijn bij de President dan inclusief? (Ik heb een duitse Luxury Line (met alle genoemde kenmerken van de NL-President) en die zit vol met al dat lekkers, op het schuifdak na, Maar heb geen idee wat nu standaard is meegekomen en wat als optie erop/eraan zit). Of zijn het allemaal mogelijke opties op de Executive en President?

Aandachtspunten? Ja, ??n: de achterremmerij. Let er op of de achterste remschijven aan beide zijden (per schijf dus) blank zijn. Zoniet, dan zit de (ooit eens zwevende) remklauw vast en het kan een drama zijn om die weer gangbaar te krijgen (tenzij v?rvang?n geen issue voor je vormt). Voor de rest maar ??n groot pluspunt: je wilt er nooit meer vanaf!


Misschien zijn die verschillen er bij de 300 executive, maar bij de 450h executive zit alles wat je noemt er gewoon op.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Stoelventilatie is mogelijk een optie die nog apart aangevinkt moest worden. Ik heb wel executive- ?n president-uitvoeringen voorbij zien komen zonder stoelventilatie. Hetzelfde geldt voor het schuifdak.

<edit> heb ?cht even moeten zoeken naar een president-uitvoering z?nder schuifdak. Ik pas er met mijn 1m90 anders niet in ...
 

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
49
16
8
Iedereen bedankt voor de reacties, leuk om te zien dat er zo snel gereageerd wordt. Ik ben misschien van plan om contact op te nemen met USEDLEXUS.NL uit Dongen, is dit een betrouwbaar adres voor de aanschaf van een occassion? Of zijn er adressen waar je beter terecht kunt?
Alvast bedankt voor de antwoorden..
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Iedereen bedankt voor de reacties, leuk om te zien dat er zo snel gereageerd wordt. Ik ben misschien van plan om contact op te nemen met USEDLEXUS.NL uit Dongen, is dit een betrouwbaar adres voor de aanschaf van een occassion? Of zijn er adressen waar je beter terecht kunt?
Alvast bedankt voor de antwoorden..

Goed adres, kun je prima heen !
 

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
49
16
8
Ben inmiddels bij Anton geweest en ben nu een trotse eigenaar van een 2008 GS450h!!! Wat een fijne auto is dat zeg, niet normaal. Ik heb nooit geweten dat inhalen zo makkelijk kon zijn:D!
Contact met Anton en Margriet heb ik als zeer prettig ervaren, je voelt je nooit opgejaagd en hij neemt tijd voor al je vragen. Ik wil jullie dus bedanken voor het goede advies.
 

Bijlagen

  • photo7103.jpg
    photo7103.jpg
    270,8 KB · Weergaven: 46
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Super zeg! Welk type GS? Heb je misschien wat meer foto's?

De 450h is een sprintkanon inderdaad. Alles gaat even moeiteloos, soepel en stil. Bij ons valt er nu elke paar maanden wel fanmail van de CJIB op de mat omdat we t?ch 60 reden waar 50 was toegestaan ... je hoeft maar naar het gaspedaal te kijken en daar gaat-ie weer ...

Had ik vroeger beslist geen last van!
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H en Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Kan bevestigen: als je inhaalt ga je niet een beetje te hard maar gelijk >50km/u te hard. Flitsmeister en waze zijn mn beste vrienden onderweg :grin:
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
49
16
8
@ Frank2b, Ik heb nog wat foto's van de website kunnen halen het is een executive versie, ik heb nog geen tijd gevonden om er zelf te maken helaas maar dat komt goed.
Kunnen jullie me misschien vertellen hoe ver jullie gemiddeld alleen op de accu kunnen rijden? Ik heb mijn accupack al na 500m leeggereden of ligt dit aan de buitentemperatuur (-6)? Of is de kans groot dat deze op korte termijn vervangen moet worden? Stijgt het verbruik trouwens als het accupack snel vol en leeg is? Verder ben ik nog van plan om binnenkort de GROM Vline 2 te laten installeren
 

Bijlagen

  • photo7100.jpg
    photo7100.jpg
    316,5 KB · Weergaven: 50
  • photo7101.jpg
    photo7101.jpg
    303,5 KB · Weergaven: 50
  • photo7105.jpg
    photo7105.jpg
    308,6 KB · Weergaven: 47
  • photo7104.jpg
    photo7104.jpg
    281,9 KB · Weergaven: 49
  • photo7106.jpg
    photo7106.jpg
    234,4 KB · Weergaven: 42

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Dat is een prachtig interieur! (jaloers...).

Hoe ver je in alleen EV-mode komt is afhankelijk van de hoeveelheid energie die is geladen, de temperatuur van de motor, de weersomstandigheden en de behoedzaamheid van je rechtervoet. Vlak na een langere snelwegrit kun je met voorzichtig rijden soms 1 tot 1,5 km elektrisch afleggen in een 30km woonwijk. In gewoon stadsverkeer is 500 meter niet onverwacht. Maar de hybride is niet bedoeld als EV te rijden, het systeem is bedoeld om het energiebeheer van de wagen in het algemeen te verbeteren.

Als je twijfelt over de kwaliteit van de HV-accu, kun je een hybride-check laten uitvoeren bij een dealer.
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Dat is een prachtig interieur! (jaloers...).

Hoe ver je in alleen EV-mode komt is afhankelijk van de hoeveelheid energie die is geladen, de temperatuur van de motor, de weersomstandigheden en de behoedzaamheid van je rechtervoet. Vlak na een langere snelwegrit kun je met voorzichtig rijden soms 1 tot 1,5 km elektrisch afleggen in een 30km woonwijk. In gewoon stadsverkeer is 500 meter niet onverwacht. Maar de hybride is niet bedoeld als EV te rijden, het systeem is bedoeld om het energiebeheer van de wagen in het algemeen te verbeteren.

Als je twijfelt over de kwaliteit van de HV-accu, kun je een hybride-check laten uitvoeren bij een dealer.

Dit dus.
Ik heb met een nieuwe tank vandaag 8,2l / 100km gereden op een traject van 2x 100 km.
Best blij mee :) normaal is bij mij 8,4 in de winter.
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
49
16
8
Aha, ik wordt steeds wijzer..moet zeggen dat 1 op 12 wel in de lijn van mijn verwachtingen lag. Is er trouwens een manier om zo effici?nt mogelijk te rijden met deze auto? Ik heb bemerkt dat als je het gaspedaal zeer licht aantikt deze alleen vermogen levert via de elektromotor, wellicht voldoende om alleen snelheid te behouden en zodoende brandstof te besparen...
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Naja basically hetzelfde als alle andere Toyota hybrides: rustig gasgeven (lees: gelijkmatig), weinig remmen cq. Uit laten rollen. Daarbij vindt de auto het niet leuk om met koude motor stadsritjes te maken. Altijd eerst rondje snelweg. P.s. Ik heb 80% van de tijd Hybrid Power aan :p

Erjee is expert
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H