Verschillen IS200 vs IS200 Sport

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Ik heb al een beetje zitten zoeken wat nu de verschillen zijn tussen de verschillende uitvoeringen van de IS200, maar kan niet precies vinden wat nu anders is. Gaat me met name om wat op een IS 200 Sport zit wat je rijgedrag beinvloed.
Ben dit met name uit aan het zoeken om te kijken hoe je een leuke onderstel setup kunt krijgen voor een IS.

-IS200 Sport heeft een ander onderstel.
Is dit alleen lager of ook harder?
Zijn de Stabi's dikker?
Zijn de rubbers anders?

-IS200Sport heeft een LSD vs een open diff op een normale IS200.

Van minder belang, maar misschien wel leuk om te weten, de cosmetische verschillen:
-IS200 Sport heeft Alu pedalen, alcantara sportstoelen, getinte achterruiten.

Kunnen jullie dit aanvullen/beantwoorden?
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
GPS-10 zei:
Hier kun je ook nog wat vinden qua verschillen (zie rechtsonder): http://lexusownersclub.co.uk/articles/UK Lexus Spec Sheet IS200.pdf

Verschil met het 'reguliere' onderstel is de stugge, verlaagde vering en lsd. Stabi's e.d. zijn hetzelfde.

Duidelijk! Dus als je toch van plan bent om een schroefset te monteren maakt het niet uit of je een sport of een normale IS hebt (qua ophanging dan, Diff is natuurlijk wel anders).

Alleen eens kijken of die alu pedalen los te bestellen zijn... Ziet wel leuk uit.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
alu instaplijsten. En een gedeeltelijk zilver stuur

Klopt, staat ook in de specs als boven; 'scuff plates' en 'two tone' stuur.

Overigens, ik wist niet dat zo'n 'scuff plate' een optie was, dat heeft toch elke lexus?
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
GPS-10 zei:
alu instaplijsten. En een gedeeltelijk zilver stuur

Klopt, staat ook in de specs als boven; 'scuff plates' en 'two tone' stuur.

Overigens, ik wist niet dat zo'n 'scuff plate' een optie was, dat heeft toch elke lexus?

Nope, die van mij heeft plastic instaplijsten... Weer een onderdeel wat op de Want To Buy lijst kan... Bestaat er voor Lexus ook een digitaal archief waar je parts in kunt opzoeken? Voor Honda's heb je de EPC. kun je op chassis zoeken naar parts met bijbehorende prijzen.
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
D-Per4mance zei:
Ik heb al een beetje zitten zoeken wat nu de verschillen zijn tussen de verschillende uitvoeringen van de IS200, maar kan niet precies vinden wat nu anders is. Gaat me met name om wat op een IS 200 Sport zit wat je rijgedrag beinvloed.
Ben dit met name uit aan het zoeken om te kijken hoe je een leuke onderstel setup kunt krijgen voor een IS.

-IS200 Sport heeft een ander onderstel.
Is dit alleen lager of ook harder?
Zijn de Stabi's dikker?
Zijn de rubbers anders?

-IS200Sport heeft een LSD vs een open diff op een normale IS200.

Van minder belang, maar misschien wel leuk om te weten, de cosmetische verschillen:
-IS200 Sport heeft Alu pedalen, alcantara sportstoelen, getinte achterruiten.

Kunnen jullie dit aanvullen/beantwoorden?

ik heb enkel gentinte achterruiten wilt dit dan zeggen dat ik een is200 sport heb ?
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Welke onderdelen van dat "sportpakket" heeft de IS300 berline dan standaard?

Die van mijn madame heeft geen LSD (of toch niet dat ik weet), maar wel standaard de achterspoiler en de getinte ruiten. Over het onderstel weet ik niks. Hij ligt nogal laag, maar 'k weet niet of dat standaard is. Hard bolt hij in elk geval niet.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Mijn IS300 heeft LSD (Duitste import, kan daar wel standaart zijn en hier niet) Verder heeft de mijne ook een sport onderstel maar ook hier geldt, geen origineel NL auto.

Verder heeft de IS300 dezelfde karakteristieken als de 200, de 300 heeft alleen E-shift op de automaat, dit is op de 200 nooit geleverd.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Wil je het 2 x weten ? :) speciaal voor jou nog 1 x [h=1]Sperdifferentieel[/h]
Een sperdifferentieel is een differentieel met een voorziening om het toegestane snelheidsverschil tussen de beide aangedreven wielen van een auto te beperken of zelfs het differentieel te blokkeren zodat beide wielen star verbonden zijn.
Een gewoon differentieel kent een dergelijke voorziening niet en laat dus een onbeperkt snelheidsverschil tussen de wielen toe. Een sperdifferentieel laat slechts beperkt snelheidsverschil tussen linker- en rechterwiel toe om een bocht te maken en voorkomt een groot snelheidsverschil dat ontstaat bij doorslippen van een wiel. Een sperdifferentieel is vaak te vinden op sportieve auto?s en onder terreinauto?s. Bij normaal gebruik heeft een ?sper? slechts beperkt nut. Pas bij grotere belasting door hard accelereren of op een terrein met weinig grip, kan deze zijn diensten bewijzen. Door het sperdifferentieel is het mogelijk veel harder uit een bocht te accelereren en kan er makkelijker gedrift worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB