- 11 mrt 2013
- 22
- 0
- 0
Ik heb een gs430 uit 2003 met 190.000 km op de teller.
Deze auto is altijd dealer onderhouden volgens het onderhoudsboekje.
Nu vroeg ik me af of de bakolie ook een keer vervangen moest worden. Ik heb gelezen dat een "spoeling" van de bak een goede optie is. Toch zegt de een " het hoeft niet " , een ander beweert weer dat de olie ook geen eeuwig leven heeft. Ik zelf ben van mening dat de olie zeker een keer vervangen moet worden, dit omdat de bak ook onderhevig is aan slijtage. Er word ook gezegd dat als je de bakolie zelf ververst, je niet alle olie uit de bak kan halen. Dit zou bij een zogenoemde " spoeling " wel gebeuren.
Hoe kan je zien of de bakolie aan verversing toe is?
Wie kan mij hier antwoord op geven ?
Ps: Ik trek met enige regelmaat een aanhanger, dus dan wordt de bak natuurlijk extra belast.
Deze auto is altijd dealer onderhouden volgens het onderhoudsboekje.
Nu vroeg ik me af of de bakolie ook een keer vervangen moest worden. Ik heb gelezen dat een "spoeling" van de bak een goede optie is. Toch zegt de een " het hoeft niet " , een ander beweert weer dat de olie ook geen eeuwig leven heeft. Ik zelf ben van mening dat de olie zeker een keer vervangen moet worden, dit omdat de bak ook onderhevig is aan slijtage. Er word ook gezegd dat als je de bakolie zelf ververst, je niet alle olie uit de bak kan halen. Dit zou bij een zogenoemde " spoeling " wel gebeuren.
Hoe kan je zien of de bakolie aan verversing toe is?
Wie kan mij hier antwoord op geven ?
Ps: Ik trek met enige regelmaat een aanhanger, dus dan wordt de bak natuurlijk extra belast.