Versnellingspook gaat niet uit P

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
De laatste dagen is het me al twee of drie keer gebeurd dat ik de versnellingspook niet uit de P krijg om naar R of D te brengen. Na een paar minuten lukt het opeens wel. Wat kan hier aan de hand zijn?
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Bedoel je dat ie niet vrijgegeven wordt of krijg je hem er niet uit?


Misschien een probleem (slecht contact) in de remlicht schakelaar?
Of het lock mechanisme is stuk?



gr. koen
 

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Nadat het weer gebeurde kwam ik er toevallig achter wat de reden was. Een beetje suf, maar ik wist het niet. Het blijkt dat je alleen naar de Drive kunt schakelen als je de rempedaal ingedrukt hebt. Zoals ik zei, dat wist ik niet en staat volgens mij ook niet in het instructieboekje. Blijkbaar doe je dat meestal vanzelf omdat een automaat zonder gas te geven meteen gaat rollen, maar heel af en toe dus niet.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Vaak wordt shiftlock ook vergeten. Ingedrukt houden en dan kan je gewoon schakelen. Dit helpt vooral als de accu leeg is :)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb zelf nog nooit een japanner gereden die je niet van N naar D zou kan zetten zonder de rem in te drukken. gaat altijd zonder rem :roll:

M'n bus wil dat echt niet, daar gaat een lampje branden dat ik eerst me voet op de rem moet zetten wil ik hem van N naar D kunnen zetten, echt stront vervelend
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Dit is volgens mij bij de meest gangbare modellen inderdaad wel mogelijk, al zouden ze dit van mij wel mogen aanpassen. Niet zo best voor de bak (beetje afhankelijk van het type uiteraard)

gr. koen