Vervangen lampjes middenconsole

Elster

Actief
27 jan 2013
141
12
18
Het lampje van de stoelverwarmingschakelaar aan de bestuurderszijde is er mee gestopt. Lekker belangrijk zou men kunnen denken, maar ik kwam er achter dat er eigenlijk al veel meer lampjes niet meer werkten, en ik heb graag de boel op orde.
Op het Amerikaanse forum staat een beschrijving hoe deze te vervangen, en via de onderdelenlijst de lampjes opgezocht en besteld.
Niet goedkoop, want voor de 5 lampjes die er in moeten was ik 55,- euro kwijt (Lexus dealer NL).
Maar goed, morgen er in zetten, zal nog wel wat foto's maken.
 

Bijlagen

  • photo2738.jpg
    photo2738.jpg
    249,7 KB · Weergaven: 44
  • photo2739.jpg
    photo2739.jpg
    468,8 KB · Weergaven: 42
  • photo2740.jpg
    photo2740.jpg
    365 KB · Weergaven: 43
  • photo2741.jpg
    photo2741.jpg
    422,9 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Lekker belangrijk? ja zeker heel belangrijk !

Bij mij moeten ook alle lampjes werken, anders zou ik iedere keer als ik dat zie, mij daar weer aan gaan ergeren :p
 

Elster

Actief
27 jan 2013
141
12
18
Lampjes vervangen, ik heb weinig toe te voegen aan de uitleg op het Amerikaanse forum.

Automaatpook in D zetten. De automaatpookknop tegen de wijzers van de klok in losschroeven, er zit geen borging, dus wanneer het moeizaam gaat, gewoon meer kracht zetten.

Asbak normaal openen, vervolgens aan de openstaande asbak naar je toe trekken, deze komt los, kabel los nemen.

De console zit met wigvormige clips vast aan de zijde van de armsteun, dus je hoeft niet benauwd te zijn dat er lipjes/clips af te breken. Duw de console een beetje richting het dashboard zodat je net de vingertoppen onder de console krijgt. Nu omhoog duwen. Gebruik absoluut geen schroevendraaier, dit is niet nodig! De console komt nu omhoog, haal de 3 kabels aan de armsteunzijde los.

De console is nu volledig los.
 
Laatst bewerkt:

Elster

Actief
27 jan 2013
141
12
18
No Title

Voor 5 euro kun je klaar zijn. De lampjes zijn simpel los te maken van de fittingkjes. De groene lampjes zijn gewone draadlampjes met een siliconenhoesje, deze rol je er zo af.

De zwarte T-vormige lampjes, zijn van de stoelverwarming aan/uit schakelaar. De houdertjes zijn van rubber. Op de US site stond dat je schakelaar eigenlijk niet geheel hoeft te demonteren, dit klopt. Met een pincet trek je deze lampjes eruit.

Ik heb de maat/voltage/wattage er bij gezet. De kleine lampjes hebben hetzelfde formaat, alleen voltage/wattage is verschillend.

Het wattage heb ik van de sewell lexus parts lijst.
 

Bijlagen

  • photo2746.jpg
    photo2746.jpg
    330,8 KB · Weergaven: 40
  • Leuk
Waarderingen: toyboy

Elster

Actief
27 jan 2013
141
12
18
No Title

Zo hoort het :)

Het licht is in werkelijkheid feller, maar de foto's zijn gemaakt met een tablet.

Op sommige sites is de verlichting feller, maar dit komt omdat het groene siliconen hoesje/kousje weggelaten wordt.

Ik vind de originele gloed het mooist.
 

Bijlagen

  • photo2748.jpg
    photo2748.jpg
    384,4 KB · Weergaven: 41
  • photo2749.jpg
    photo2749.jpg
    387,9 KB · Weergaven: 44
  • photo2750.jpg
    photo2750.jpg
    387,5 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Lampjes in een Lex die het niet doen? Uitgesloten! ;) Wel een belachelijk bedrag: hoe durven ze ...
 
Laatst bewerkt: