Vervangen multimediascherm

boudi

Actief
22 aug 2010
483
31
28
Hallo,

Mijn UX heeft nog de 10" multimediascherm. Nu kan ik via een Oostenrijkse site een origineel 12" scherm kopen. Na HEEL veel voorwerk blijkt dat in mijn geval de stekkers volledig passen (bij veel UX-modellen is dat niet zo). De vraag is dus niet of het scherm past, want dat lukt wel, maar of dan ook automatisch alle informatie ook correct wordt weergegeven op de 12". Bij Lexus gaven ze alleen aan dat je bij veel modellen niet zomaar het scherm kunt vervangen vanwege de stekkers, ze vertelden niets over dat het software-technisch wel of niet kan.

Mijn vraag is dan ook of bovenstaand ook mogelijk is, of dat ook de software een upgrade moet krijgen. In het ergste geval moet er ook een andere module in? Ik hoop op een antwoord.

Met vriendelijke groet,

Boudi

Een scherm is maar een scherm ....... zou je zeggen, geeft input weer.
Misschien dat er ook een andere driver in de software geïnstalleerd moet worden.

Hallo,

Ja, dat was inderdaad ook mijn eerste ingeving. En mocht het al niet werken, dan lijkt me het evident dat Lexus zonder problemen de software kan vervangen.

Als de hardware hetzelfde is kan Lexus in theorie de software natuurlijk updaten, maar ik acht de kans klein dat ze dat doen, als ze het al kunnen (in de zin, is iets ongebruikelijks waarvoor de niet de juiste kunde en/of apparatuur hebben)

• Leuk
Waarderingen: Higgie
De vraag is alleen of de software wel in de huidige hardware geladen kan worden en ik vraag me vooral af of de benodigde software überhaupt toegankelijk is voor de dealers. Mijn ervaring is tot op heden dat Toyota en Lexus weinig software-updates/pakketjes hebben. Enkel om een probleem te fiksen.
Bij de IS300h heb je bijvoorbeeld een bijpassende radio nodig, als je van pre-facelift naar facelift scherm wil. Daar valt weinig te flashen.

Persoonlijk zou ik je dus willen adviseren om op sites als partsouq of amayama uit te vogelen wat voor hardware er in de verschillende auto's zit. Verwacht niet dat Lexus NL je (kan) gaat helpen..

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Hmm, lastig. Een zeer ervaren Lexus-monteur die al 16 jaar mijn wagens onderhoudt, had het overigens helemaal niet over software. Hij noemde alleen dat de juiste stekkers aanwezig moeten zijn en daar zit verschil in welk model UX je hebt. Alle Business modellen bv. hebben minder stekkers in hun kabelboom dan bv Luxury en Executive modellen. Aangezien ik een Luxury heb en al vooronderzoek heb gedaan beschik over de juiste stekkers en pinnetjes. Dan zou, volgens Lexus het gewoon moeten passen. Ook zal het hele scherm werken, de vraag is alleen of de weergave correct is.

Oostenrijk maakt deel uit van de EU.
Als ik je was zou ik eens uitzoeken binnen hoeveel tijd je een product mag terugsturen, zonder opgaaf van reden.
Werkt het dan werkt het, zo niet: retour afzender en geld terug.