Verwijderd

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: 1 versnelling of meerdere?

GS450h heeft een soort CVT. (moet oppassen met wat ik zeg ;) En geeft je inderdaad het gevoel maar 1 versnelling te hebben.

Dat werkt totaal anders dan een versnellingsbak. Je moet maar een keertje gaan testrijden met je vader, dan merk je het verschil wel :) Enne, de GS450h is erg snel ;)

En ja, Pacono heeft hem besteld :)
 

Pacono

Hoort erbij
17 jan 2010
40
0
0
Re: 1 versnelling of meerdere?

Haha 14 en al toyota/lexus gek , het moet niet gekker worden. Mijn kids rijden al vanaf hun eerste auto toyota, jawel drie kinderen die ik gek gemaakt heb, of gewoon gezond verstand heb bijgebracht natuurlijk.... AYGO, MR2 en Corolla, ze zijn er alledrie natuurlijk tevreden mee, en paps hoeft nooit te sleutelen !
Met een beetje geluk zit dat er voor jou ook in, wie weet .
Enne ja ik heb een GS450H F-Sport besteld, kleur wit met techpak, ML navi en een schuifdak. Volgens de dealer komt deze in Mei binnen samen met de voor de dealers bestelde demo's . Wel leuk om in een van de eerste te mogen sturen !
Zag vandaag een leuk filmpje op autojunk , dat geeft wel een hele goede indruk van wat de GS nu allemaal kan !
http://www.autojunk.nl/2012/02/tori-praver-doet-lexus
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: 1 versnelling of meerdere?

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Zoiets?
:D

hahaha


Rahdjeev:

Even kort reageren op je vragen:

Er wordt vaak gesproken over versnelling, maar eigenlijk zijn het gewoon overbrengingsverhoudingen. Kort gezegd mag je mag eigenlijk alle hybride modellen van toyota/lexus zien als een versnellingsbak met heel veel versnellingen die continue aan het veranderen is.

Voordelen:
-je kan de motor altijd laten draaien in de juiste toerentallen voor verbruik, koppel/vermogen. Hierdoor heb je dus altijd maximaal vermogen/koppel en een zo laag mogelijk verbruik.

- de auto hoeft niet meer letterlijk van 'versnelling' te wisselen, dus dit scheelt weer tijd.

- normaal gesproken heb je bij een benzineauto zijn maximaal vermogen bij +/-6000 toeren, wanneer je van 1 naar 2 schakelt, dan zal deze vaak zakken naar rond de 4000 toeren (piek koppel), maar rond dit toeren is het vermogen vaak maar 80% van het maximum vermogen die je rond 6000 hebt. Hierdoor profiteer je niet optimaal van het maximum vermogen die een motor kan leveren, maar bij toyota en lexus wordt dit toerental, dus maximaal vermogen continue gebruikt om je auto te versnellen, dus kort gezegd je profiteert maximaal van het motorvermogen.

Nadeel:
-je mist wellicht die sensatie van toeren opbouw en overbrengingen.

-het geluid bij volgas die continue wordt geproduceerd bij 6000 toeren

Ik hoop dat je het nog kan volgen, maar dit is het even simpel gezegd.
 

Pacono

Hoort erbij
17 jan 2010
40
0
0
Re: 1 versnelling of meerdere?

Ja zoiets ! Alleen schijnen er in Nl geen mistlampen in te zitten. Who cares het is een plaatje en technisch een meer dan perfecte machine.