Verzekering OHRA

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tot mijn grote schrik bleek vandaag dat mijn auto (IS250) niet tegen diefstal/inbraak verzekerd is/was. Dit kwam omdat er geen zgn. klasse 3 alarm in de auto zit. OHRA claimt dat dit minimaal nodig is voor auto's boven de 50.000 catalogus waarde.

Aangezien ik niet de enige ben in Nederland wie een IS250/IS220d rijdt, denk ik dat er meer mensen tegen dit probleem zullen aanlopen bij OHRA. FBTO en centraal beheer hebben echter geen problemen mij te verzekeren (minimaal klasse 2 boven 50.000).

Mocht U dus een IS250/IS220d met het standaard alarm systeem (klasse 2) rijden en verzekerd zijn bij OHRA, dan kan het zijn dat U dus ook niet verzekerd bent voor diefstal/inbraak. Het kan geen kwaad dit dus te controleren.
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Zelf ben ik verzekerd via de Lexus dealer bij Lexus Polis.

Zij shoppen uiteindelijk voor de gunstigste verzekering waarbij de garantie wordt gegeven dat het standaard LEXUS alarm voldoet voor de verzekering.

Daarnaast zijn ze in mijn optiek nog redelijk geprijst ook.
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Zelfde probleem bij Interpolis, hij is nu all-risk verzekerd met een eigen risico van ? 1000.00 excl. btw, en m'n tussenpersoon is ondertussen aan het shoppen zodat we hem fatsoenlijk all risk kunnen verzekeren :?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja, ik heb er klasse 3 in laten bouwen omdat mijn deal via OHRA nergens te evenaren was. Zeer irritant. Maar over een periode van 3 jaar (ongeveer hoe lang ik de auto blijf rijden) bleef OHRA het goedkoopst.
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Ik wacht dinsdag af, blijkt interpolis het goedkoopst dan komt er klasse 3 in.

aangezien wij alles (gebouwen etc. auto's enz) bij interpolis hebben, op m'n caravan na, hoop ik eigenlijk wel op een goed eindresultaat :)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dit had mijn vader ook met z'n auto, die had ook een nieuwwaarde van ?70000
En daar moest ook een klasse 3 alarm in voor een All Risk verzekering

Maar pas op met het laten inbouwen van dat soort spullen, De elektronica van een auto kan flink schade oplopen met dingen die er later aan toegevoegd worden. LPi installaties zijn ook een verhaal apart op dat gebied.

Ik kan mijn auto niet eens All Risk verzekeren :lol: , Wel WA+. Maar dat kost mij ?600 meer vanwege mijn leeftijd.
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Jelmer zei:
Dit had mijn vader ook met z'n auto, die had ook een nieuwwaarde van ?70000
En daar moest ook een klasse 3 alarm in voor een All Risk verzekering

Maar pas op met het laten inbouwen van dat soort spullen, De elektronica van een auto kan flink schade oplopen met dingen die er later aan toegevoegd worden. LPi installaties zijn ook een verhaal apart op dat gebied.

Ik kan mijn auto niet eens All Risk verzekeren :lol: , Wel WA+. Maar dat kost mij ?600 meer vanwege mijn leeftijd.

Mee eens. In mijn IS200 was ook een klasse 3 alarm, achteraf ingebouwd. Het ding triggerde regelmatig valse alarmen. Je moest dan echt het alarm opnieuw scherpstellen, anders bleef ie elke 5 minuten afgaan.

Ik hou het op het fabriekalarm van Lexus! Nog geen enkel vals alarm gehad.

Ik betaal ?126,50 voor All-risk, zonder eigen risico, met no-claim beschermer en inzittendenverzekering en 7 schadevijre jaren. Verzekering loopt via Lexus bij IAK.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik betaal 78 euro bij OHRA (All risk). Dus je kan je enigzins voorstellen dat het of dat was, of de 119.75 Euro bij IAK. Snel uitgerekend was het goedkoper door lexus het klasse 3 te laten inbouwen.

Helaas is dat ook niet zonder kinderziektes gegaan. Laatst reed ik door de stad toen het alarm ineens afging.

Bleek dat ik op start gedrukt had, maar niet de auto gestart, daarna de deuren op slot had gedaan en toen de auto gestart. Dat schijnt het alarm te triggeren.

Toch sta je wel even raar te kijken.