Hube zei:
Mijn vorige had hier wat last van, en nu mijn nieuwe ook. Bij het remmen voel ik wat vibratie, alsof hij met verschillende sterktes remt. Wanneert de ECT PWR gebruikt wordt is dit minder, ook wanneer ik deze weer afzet, voor enige tijd maar je blijft het voelen.
Heeft dit misschien met oneven afgesleten remblokken te maken of meer in de trend van kromme schijven? Wat meer zou duiden op een slecht rijgedrag van mij?
Hebben jullie hier last van gehad?
Zoals wel bekend is op dit Forum heb ik soort gelijken problemen met mijn LS gehad, de oplossing was nieuwe schijven en blokken
Wat mij wel verbaasd is dat ik van alles lees over regen plassen, auto wassen en " schakelen " met een automaat.
Wij rijden alle in een top-merk, zo niet een van de betere auto's die op het moment op de markt zijn en de remmen zouden niet tegen water in wat voor vorm dan ook kunnen, dit gaat er bij mij nog steeds niet in.
Nogmaals beroepshalve rij ik al jaren in V.W. busjes, ook automaten en rij hier echt niet zo voorzichtig mee als met mijn LS, door de wasstraat en als ik een grote plas op de weg zie kan ik het niet laten om daar even door te rijden, maar buiten de normale slijtage nooit problemen met de remmen.
En dan lees ik " als oplossing heeft de garage mijn wielen met een moment sleutel vastgezet" ,
dit is geen oplossing maar het herstellen van een vorige fout.
Volgens mij horen zij dit altijd te doen, al komt daar in de praktijk weinig van terecht en worden de wielen veel te vast gezet, het aanhaalmoment voor wielen van mijn LS is 103 nm en haast alle lucht-sleutel staan zwaarder ingesteld
Inremmen is heel belangrijk , de fabrikanten hebben het over de eerste 500km , dat is natuurlijk een indicatie, 500 km op de rijksweg of in de stad is een heel verschil, gewoon de eerste tijd voorzichtig remmen, het liefst geen noodstop totdat je voelt dat alles weer op elkaar " ingesleten " is en weer remt zoals je gewent bent