Vibratie bij remmen

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Mijn vorige had hier wat last van, en nu mijn nieuwe ook. Bij het remmen voel ik wat vibratie, alsof hij met verschillende sterktes remt. Wanneert de ECT PWR gebruikt wordt is dit minder, ook wanneer ik deze weer afzet, voor enige tijd maar je blijft het voelen.

Heeft dit misschien met oneven afgesleten remblokken te maken of meer in de trend van kromme schijven? Wat meer zou duiden op een slecht rijgedrag van mij?

Hebben jullie hier last van gehad?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Oh dat is bij de koop van de auto al afgesproken, het onderhoud en garantie wordt door amsterdam gedaan, maar ik heb de laatste weken zo weinig tijd gehad....
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hube,

Wat bij mij blijkt te werken is de remschijven / blokken te bespuiten met remmenreiniger. Bij mij is er denk ik was of shampoo (met toevoeging) op de schijven terechtgekomen waardoor ik niet meer gelijkmatig kon remmen.
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Ik vond de wagen niet fijn remmen ( schokkerig) tov mijn eerdere auto(s). Ik ben langs de dealer geweest en er werden blokkades bij mijn remklauwen achter geconstateerd. Deze worden kosteloos vervangen. ik ben nieuw bij Lexus, maar bleek een bekend probleem te zijn waarop een terugroep actie. Zeer goed afgehandeld dus door Lexus Breda.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Aah mooi dat het nu is opgelost! :)

De mijne trillen nu ook een beetje, ik denk dat het te maken heeft met mijn rijstyle....
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
:)

Ondertussen heeft Lexus Amsterdam mijn achterschijven vervangen. De resonantie is inderdaad verminderd, maar toch nog aanwezig. Volgende beurt laat ik Lexus toch nog even kijken.
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Corneel zei:
Ik vond de wagen niet fijn remmen ( schokkerig) tov mijn eerdere auto(s). Ik ben langs de dealer geweest en er werden blokkades bij mijn remklauwen achter geconstateerd. Deze worden kosteloos vervangen. ik ben nieuw bij Lexus, maar bleek een bekend probleem te zijn waarop een terugroep actie. Zeer goed afgehandeld dus door Lexus Breda.

HERSTEL!
Vandaag factuur binnen gehad van kleine honderd Euri voor de inspectie ( :O ) van de achterremmen. Natuurlijk even gebeld voor opheldering. Het blijkt dat de monteur hier 3 kwartier voor heeft geklokt (??) tegen een uurtarief van 96 Euri :O Ik geloof dat ik iets helemaal verkeerd doe.......... :X . Lexus houd vast aan de factuur.
Ikke niet,moet niet gekker worden.

Daarnaast komen ze ook terug op de terugroepactie want valt er toch niet onder. wordt nu voor 1270,- aangeboden. Ik dacht dat ze bij Audi langzaam gestoord aan het worden waren maar hier kunnen ze er dus ook wat van.....
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik vind het wel merkwaardig dat in eerste instantie het 'probleem' wordt 'herkend', vervolgens aangegeven dat het onder die bepaling wordt opgelost, maar dan krijg je alsnog een factuur.

In dit geval lijkt het op zijn plaats dat de dealer vooraf belt met de klant en aangeeft dat er kennelijk een vergissing is gemaakt qua terugroepactie of dat het probleem aan iets anders was te wijten.

Dan vraag ik mij nu twee zaken af;
- is het probleem nu opgelost?
- wat was het probleem qua blokkades?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De reden kan zijn dat zijn vin nummer niet bij de lijst staat die in aanmerking komen voor de recall. Maar dat kan je zo navragen.
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Het probleem is (nog) niet opgelost. Volgens de monteur staan "beiden remklauwen achter "vast". iets wat vaker bij dit type Lexus schijnt voor te komen en waar dus een terugroepactie voor was opgezet.
Volgens de baliemedewerker zijn er in het verleden ( ca 10.000 km terug) al onderdelen van de remklauwen vervangen en komt deze auto dus niet meer in aanmerking voor deze actie.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
maar goed factuur heb je gekregen en probleem is nog niet opgelost, dus ik zou zeggen dat ze eerst het probleem op moeten lossen voordat ze dat in rekening brengen, daarnaast is het vaak zo dat de onderzoekskosten komen te vervallen indien je deze door hun laat maken. Dat is in meerdere branches zo.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Dit is niet echt een nette gang van zaken zeg... Zeker niet om achteraf plots met een factuur te komen, dan moeten ze dat direct overleggen voor ze er aan beginnen want dan heb je nog de keus om een andere oplossing te vinden.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het is gangbaar dat na een onderzoek een reparatie of oplossing wordt aangeboden. Je kunt dan als klant de reparatie weigeren, waarna je uiteraard de onderzoekskosten dient te vergoeden.

Klant: mijn remmen zitten vast!
Garage: we hebben na onderzoek geconcludeerd dat uw remmen inderdaad vast zitten, hier is de factuur.

Ik kan hier, eerlijk gezegd, niets bij voorstellen... :(