Vloerbedekking rechtsachter kletsnat.

HansH.

Nieuw hier
1 mrt 2013
1
0
1
onder de vloermat rechtsachter is het kletsnat. Dit is al de 3e keer.Volgens de dealer is de oorzaak een verstopte afvoer van de airco.
Die zit in het motorcompartiment en moet worden schoongemaakt/doorgeblazen oid. Volgens mij moet dan zelfs de versn.bak los worden gehaald.
Komt probleem vaker voor? Er zal hier toch wel een permanente oplossing voor zijn? Tis toch beste een luxe auto….
Groet Hans H.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Ik weet niet hoe het zit met de GS, maar bij de IS is dit op te lossen door een rubberen plug die exact boven de versnellingsbak zit eruit te trekken. Het vereist wel handgymnastiek voor gevorderden, maar de versnellingsbak hoefde daarvoor niet los.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Vreemd overigens dat dan de vloerbedekking rechtsACHTER nat wordt.
Ik zou verwachten: rechtsVOOR.....
Opmerkelijk!
 

mark75

Nieuw hier
13 okt 2012
21
4
3
klopt wel dat het achter is. het water komt door de laagste blaasopening van het ventilatiesysteem en die zitten onder de voorstoelen.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Bekend probleem, mijn gs300h ook, volgens lexus zwolle moeilijk bij te komen en de versnellingsbak laten ze iets zakken zodat ze er met yogavingers net bij kunnen, word vaak weggeknipt/gesneden. Heb dit afgelopen december in groningen ook gemeld en opdracht gegeven om dit slangetje te verwijderen/open te knippen oid. Kreeg later van de verkoper te horen dat ze dat niet gedaan hadden omdat er teveel los moet. bijzonder, opdracht is opdracht.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Dat laatste herken ik heel erg. Het is me bij de Lexusdealer nog nooit gelukt om een opdracht anders dan regulier onderhoud in één keer goed uitgevoerd te krijgen. Vond ik erg irritant.
 

Corjan

Nieuw hier
29 aug 2021
11
6
3
Hey,
Mijn GS 300 2005 had dit Idd ook. Alleen achter matten nat. Oplossing idd rubber afvoer slang boven de automaatbak weer doorgankelijk maken. Ze moesten idd de automaat bak iets laten zakken. Bij mijn auto idd gelijk dat eind stukje eraf laten halen.

Succes !