Vocht in auto, beslagen ramen.

Lexxie

Hoort erbij
13 okt 2013
31
0
0
Hebben jullie ook last van veel vocht in de auto. Elke keer als de auto een paar uurtjes heeft stil gestaan (lees een uurtje of 8), zijn alle ramen compleet beslagen van binnen. De voorruit is zo beslagen, dat de blower echt 5 minuten volvermogen moet blazen wil het weer een beetje schoon zijn. Mijn eerste ervaringen met Lexus zijn niet zo positief meer nadat ik een irritante zoem in de auto heb en de auto elke keer compleet beslagen is van binnen.

Nu ben ik absoluut geen zeurpiet, maar voor het geld wat ik heb betaald had dit volgens mij niet gemogen. Mijn vorige auto was niet zo duur, maar die zoemde niet en was ook niet beslagen.

Als de auto teruggaat naar de dealer, zal ik gelijk het vochtprobleem is aankaarten. Hoop dat alle puntjes opgelost gaan worden.
 

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
Niet meer dan mijn vorige auto's, hoewel de achterruit wel heel snel beslaat. Maar na een minuutje de blower aan is het weer helemaal helder.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
5 minuten vol vermogen blazen lijkt me idd nogal lang.

Misschien eerst controleren of recirculatie uit staat en airco aan. Eventueel nog de voorruit en ramen ontvetten. Achterruit duurt in de regel wat langer vanwege beperkte luchtstroming.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
In vergelijking met m'n vorige wagen heb ik geen bedampte ruiten. En als ik 's morgens vertrek druk ik buiten de blazer ook op het knopje vlak bij de odo/trip knop en dan is de ruit direct ontdampt. Moet je maar eens proberen.
Ik heb vandaag ook een auto-ontvochtiger gehaald in de orga. Kost 6,75 en kan herbruikt worden (bij verzadiging 6min in de microwave)
Die ligt bij mij in elke auto, want als ze anltijd buiten staan zoals bij mij, krijg je altijd vocht in de wagen.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Ik heb dan geen IS300h, maar zelf geen last van beslagen ruiten. Ruiten zijn daarbij brandschoon. Door rijden komen dampen e.d. van buiten die neerslaan. Iedere paar weken schoonmaken, (wat gps al zei) nawrijven en nooit met je handen of sponsje aanzitten. Die ene dag dat ik een 300h meehad was het vochtig koud weer. Bij instappen bijna geen beslagen ruiten, terwijl deze wel vettig waren. Als je een ontvochtiger moet gebruiken, is er dan niet iets aan de hand?
 

Lexxie

Hoort erbij
13 okt 2013
31
0
0
Ik zit nu op de bank thuis, maar volgens mij heb ik dat knopje niet. Zal morgen eens kijken. Ik heb wel zo?n ontvochtigingskussentje gekocht, die doet ook zijn werk.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
No Title

hierbij de foto van het knopje vlak langs de asc.
 

Bijlagen

  • photo1617.jpg
    photo1617.jpg
    146,4 KB · Weergaven: 40

Lexxie

Hoort erbij
13 okt 2013
31
0
0
Heb even gekeken en ik heb dat knopje ook. Heb het nog nooit gebruikt en zag dat het een ruitenwisser ontdooier was.