Vocht in koplamp IS250

jelmeris200

Nieuw hier
5 feb 2013
17
0
0
Beste liefhebbers,

Ik heb last van vocht in de koplamp van mijn IS250 Executive (met xenon). Hierdoor doet mijn xenon lamp het nu ook niet meer. Ik kan helaas nergens een gebruikte koplamp vinden. Heeft iemand tips hiervoor? Eventueel het herstellen van de lamp, of ergens een gebruikte of voor een scherpe prijs een nieuwe?

De apk nadert ook, en zit een beetje met mijn handen in het haar.
 

Raoultjin

Hoort erbij
9 okt 2013
37
1
8
Er is/zijn reeds topics hierover ergens op het forum met foto en al....ik heb dit probleem ook een keer gehad...lastig om de vocht eruit te krijgen...ik had heel mijn voorbumper verwijderd om makkelijk bij de koplamp te komen...ook de koplamp had ik verwijderd.....waarschijnlijk is het rubberen dopje er niet juist/goed er op teruggezet bij de lamp...daarna geprobeerd het vocht eruit te krijgen, dat was/is me gelukt .... bij de dealer wilden ze me meteen een nw koplamp aansmeren voor 800 euro, volgens hun had mn koplamp een tikje gekregen waardoor er vocht naar binnen ging...BS verhaal....succes en laat weten wat je gaat doen....
 

jelmeris200

Nieuw hier
5 feb 2013
17
0
0
Thanks voor de tip! Ik zal binnenkort de lamp er even uithalen en kijken of alles goed dicht zit. Bij mij willen ze inderdaad ook een nieuwe koplamp aansmeren voor 800 euro ex btw. En had zogenaamd ook een tikje gekregen. Ik laat even weten hoe het verder gaat!
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Inderdaad: als je de unit kunt demonteren, is wat werk, maar dan maak je het je toch wel een stuk gemakkelijker. Ga wel eerst op zoek naar de oorzaak (ergens onjuiste afdichting van de unit, scheef ingedraaid knipperlicht, onjuist afgedicht klepje, etc). Daarna maak je alles open aan unit wat open kan (alle lampen eruit, doppen eraf, klepjes/deurtjes open) en laat je op redelijke afstand een f?hn op de achterkant blazen. Vooral NIET TE DICHTBIJ en de f?hn op de LAAGSTE stand! Met een kwartiertje tot half uurtje is ie weer €800 ex.BTW waard... Zorg dat je daarna alle lampen, klepjes e.d. weer zorgvuldig terugplaatst in de unit en dat alle rubbers op hun plek zitten.
Mocht je de xenonlamp moeten drogen/schoonmaken, doe dat dan met een brillendoekje (mits bij de hand, natuurlijk). Heb je remmenreiniger in huis, spuit de lamp dan daarmee in en laat 'm uitlekken/drogen. Als je 'm met je vingers (of iets anders 'vettigs', zoals handdoek, theedoek, zakdoek oid) hebt aangeraakt, zal de lamp in no time zwart branden en mag je op zoek naar een nieuw exemplaar. Succes.
 
Laatst bewerkt:

mupp

Nieuw hier
26 nov 2016
1
0
0
Zelfde probleem
nieuwe koplamp 800 euro na een paar dagen weer vocht
dealer weer nieuwe koplamp geplaatst vandaag weer vocht in de lamp
maandag maar weer bellen