Vocht of vuil in verlichte instaplijst

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Mij is gisteren opgevallen dat de verlichting van de instaplijst aan de passagierszijde van mijn auto niet zo mooi meer is (door vocht of vuil):

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Heeft iemand een idee hoe ik dit weg krijg?
Ik neem aan de hele instaplijst loshalen en dan kom ik er wel bij, maar is het ?berhaupt mogelijk om erbij te komen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
illuminated scuff plates...

Alles kan open... :p

Maar goed Niels, zie jezelf als pionier en we wachten op je HowTo :rulez:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Als niemand het eerder heeft gedaan dan probeer ik het gewoon :geek:
Misschien wel handig om te weten, hoe krijg ik de instaplijst los?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Btw, de onderkant van die instaplijsten ziet er niet toegankelijk uit (op foto dan). Het lijkt erop dat het verlichtingsdeel erin is gelijmd... maar goed, misschien zie jij een 'opening'. ;)
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik ga het vanavond wel even bekijken.
Er is ook troep in gekomen, dus het zal vast wel uit elkaar kunnen.
Anders eens op eBay kijken of ik een goede instaplijst kan vinden (miss. dan gelijk voor achter ook erbij kopen).
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Net even de instaplijst eruit gehaald en bekeken.
Het is inderdaad zo makkelijk als gewoon (lomp) eraan trekken en je hebt hem in je handen.

Dit is de onderkant van de lijst:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De RVS strip zit als volgt gemonteerd:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik heb geprobeerd de strip los te krijgen, maar er zit dubbelzijdig plakband tussen, waardoor de strip behoorlijk belast wordt bij het lostrekken.
De strip is dusdanig dun dat je hem dan krombuigt.

Ik heb daarna het plastic rondom de verlichting losgesneden (was in mijn pubertijd intensief met modelbouw bezig, dus voor een beetje plasticwerk ben ik niet bang), maar de verlichtings-"bak" zit aan de RVS strip gelijmd en als je die los wilt trekken dan gaat het kapot.

De oorzaak van dat de verlichting er zo uit ziet is waarschijnlijk dat er een klein gaatje in is gekomen aan de bovenkant, waarbij er vocht in de lamp is gelopen en dat heeft de duidelijk zichtbare aanslag achtergelaten.

Ik heb de strip weer in de auto gemonteerd en ik zoek zonder haast wel naar een vervanger.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
ik zou hem er niet afhalen want dan trek je heel dat ding kapot... ik heb er bij aanschaf ook al eens naar gekeken :)

het lijken me trouwens meer op krassen dan dat ze werkelijk vies zijn.... misschien kan je de bovenkant polijsten.