Voicecommand systeem NX 2017 Bussinesline Pro?

RichardK

Nieuw hier
23 jan 2022
6
5
3
Hoi,
weet iemand binnen dit forum of er in een NX van 2017 standaard een voicecommand systeem ingebouwd zit? Als ik (per ongeluk) op de spraaktoest druk, krijg ik steeds te horen dat er geen spraaktag is geregistreerd. Is zo'n systeem überhaupt handig om te gebruiken, ik heb er geen ervaring mee. Het multimediasysteem is volgens mij nooit ge-update
Groeten, Richard.
 

Lexus4me

Hoort erbij
18 mei 2023
76
56
18
Heb geen NX, maar hopelijk heb je er wat aan: bij mij moet ik de taal van de spraakherkenning instellen.
Wellicht dat dat nog niet gebeurd is?
Bij mij gaat dat via Instellingen - Algemeen.
 

Bijlagen

  • A969EC1A-79E2-44D9-8587-CDBD2478B143.jpeg
    A969EC1A-79E2-44D9-8587-CDBD2478B143.jpeg
    2,7 MB · Weergaven: 66

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
592
1
393
63
Ik heb geen idee of de auto er standaard mee is uitgerust, maar als niet dan mis je er niks aan. Ik heb het in een aantal Toyota's gehad en nu in de NX, hiervoor in de IS, ik vind het een prutsysteem. Werkt alleen redelijk als de auto stil staat met de ramen dicht anders hoort "ze" je niet goed en krijg je bagger antwoorden.

Kijk hier eens, kun je de uitrustingsniveau's per uitvoering bekijken. Mijn IS was een Business Line pro en die had het systeem ook, dus ik denk toch dat het standaard is.

 

Timon

Nieuw hier
12 jul 2023
21
25
13
De nx van 2017 met standaard navigatie systeem ( ipv trackpad een draaiknop) heeft geen voicecommandsysteem. Op het stuur staat wel een voicecommand systeem maar dit werkt niet. Mis je overigens niets aan. Ik wilde geen mouspad en heb dus voor de wat karigere maar meer logische standaard uitvoering gekozen.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
592
1
393
63
Dan zit daar de link, in de IS Business Line pro had ik Premium nav en daarmee dan voice systeem.

Maar zoals gezegd, je mist er niks aan.....;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me

RichardK

Nieuw hier
23 jan 2022
6
5
3
Dank voor de reacties! Ik had ook eerder al gelezen over de povere prestaties van het "vroege" voice command systeem, vind het geen ramp dat het er bij ons niet in zit, had misschien leuk geweest maar niet meer dan dat. Onlangs had ik een leenauto bij Louwman Eindhoven meegekregen; een ES van nog geen 3 maanden oud. ECHT een heerlijke auto, met 1 minpuntje: de lage instap. Wel een president uitvoering met alles er op en er aan. Ook met voice command systeem, wat perfect werkt, eenvoudig in gebruik en super makkelijk te koppelen met mijn oude iPhone 8. AppleCarPlay, ook perfect werkend.
Kennelijk hebben ze in Japan toch wel wat geleerd van de eerdere uitvoeringen.

Als we straks weer een andere Lexus mochten kopen, dan ga ik wel meer op de uitvoering letten.

Veel rijplezier!! Richard.