Voor de liefhebber: IS 200 '04 voor een prikkie?

Darkmatter

Heel actief
18 nov 2017
518
835
93
Voor de liefhebber: via een artikel op Autovisie kwam ik terecht op de veilingsite van Domeinen Roerende Zaken, en daar wordt een IS 200 uit 2004 met 257K op de teller aangeboden. Meer informatie is hier te vinden. Bieden vanaf 10 hele euro's...

Jarno

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
Leuk!
Je zou zeggen: een Lexus van 20 jaar oud, what could possibly go wrong?
Maarja, het zou een blinde gok worden, je kan er niet even een fijne proefrit mee maken. Plus: ik zou niet weten wat ik er mee zou moeten :unsure:

Schitterende auto , eigenlijk pas net ingereden denk dat als je hem hebt tussen de 1000 en 1500 €€€ je er geen buil aan kan vallen.

Wel een risicootje denk ik. Maar voor een klusser…

Bijlagen

• IMG_1835.jpeg
    IMG_1835.jpeg
    137,6 KB · Weergaven: 44
  • Leuk
Waarderingen: ChrisLas
Recent een schone APK gehad. Dus de olie-/koelvloeistoflekkage is opgelost.
De rest is al helemaal geen zorg, omdat dat zaken zijn die destijds al hersteld zijn, om goedkeur te krijgen.

Met deze leeftijd/kilometerstand zou ik mij eerder zorgen maken om rubbers van de ophanging en roest (bijv. bij de dorpels, wat je al een beetje ziet opkomen). En dit is een sticky-dashboard exemplaar.

Gezien de leeftijd ziet de auto er best wel netjes uit. Wel is hij voorzien van een aantal extra niet originele schermpjes op het dashboard. Daarnaast heeft hij geen reservewiel maar een spuitbus om je mobiel te houden bij een lekker band. Gegeven dat hij een min of meer recente APK heeft gehad mag je aannemen dat alles dat daarbij gecontroleerd is, in voldoend goede staat verkeerd.

Wellicht loont het, op basis van de prijsontwikkeling tot nu toe, de moeite om de auto ter plekke in Soesterberg bij het veilingbedrijf te gaan bekijken. Van dichtbij zien levert vaak toch meer op dan staren naar overigens de vele en duidelijke foto's. Bedenk ook dat de uiteindelijke kostprijs hoger uitvalt dan het veilingbedrag.