Voorbumper of vliegenkerkhof?

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hallo heren,

In deze tijd van het jaar sta ik regelmatig de vliegenlijken van de voorkant van mijn auto te spuiten :( . Gouden tips om te voorkomen dat resten blijven zitten graag posten in dit topic!

Een professionele lakbehandeling kan natuurlijk, en de hotwax uit de wasbox vloeit ook rijkelijk, maar misschien kent er iemand een wax / coating die superieur is aan alle anderen :)?

Wat ik zelf had gevonden is dit product: http://www.carclean.nl/product/GlansProtector/GlansProtector_Totaal_250ml_USP09_100552.aspx Je gooit een dopje hiervan in je emmer met water en na het wassen hoef je hem alleen maar af te spoelen waarbij een polymeer laagje achterblijft dat gedurende een paar weken vuil echt goed afstoot, beter dan bijvoorbeeld turtle wax.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Zou eerst kleien helpen?

Ik zat net een paar youtube filmpjes te kijken van motorkappen waar vanalles vanaf glijd dus waarom geen vliegen :).
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
hah je hebt altijd wel spul om er tegen te gaan, of om ze eraf te halen, maar goed ik zie door mijn steenslag ook al niet meer zo goed als er een paar extra vliegen lijken aanwezig zijn :p sommige putjes worden dan weer goed gevuld :D

Maar een goede wax helpt altijd wel een beetje, zodat je met alleen hogedruk de meeste beestjes weer weg kan spuiten.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Goed dan, even alle gekheid op een stokje:

Heb eerst iets aan de watertoevoer gedaan met ontharding en sediment reinigers:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Daarna een schuimlans aangeschaft voor mijn karcher en gevuld met Super Snow Foam:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Eerst lekker kliederen en even in laten trekken (best geinig om te doen!):

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Daarna afspuiten en met een washmitt even napoetsen met GP totaal of Maguiars Quickwax.

Geen vlieg meer te zien!

P.S. alles komt van carclean.nl
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Vind ik zeker erg handig!

Meguiars NXT Tech Wax 2.0 helpt trouwens ook prima. Heb dat van de week op de voorkant van mijn auto gesmeerd en spuit de vliegen er nu ook zonder schuim in mum van tijd vanaf.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Zeker!

Ik heb je een keer iets zien schrijven over swissvax maar dat spul is mij te duur om gewoon een potje van te proberen.

Wat doet die wax beter dan Meguiars? (Ik ben in dit kader vooral op zoek naar langere of betere bescherming).
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb zelf NXT 2.0 ook gehad, en even kort gezegd zijn de verschillen:

NXT zit ook "schuurmiddelen in" en je kan hiermee niet gaan toppen (dus boven een sealant deze wax aanbrengen gaat niet, want dan poets je de sealant weg)

Voordeel van NXT is dat die door deze schuurmiddelen ook gelijk een soort glaze is, dit wil zeggen dat die gelijk een beetje oppoets voor de glans + wax bescherming in 1.

Ik heb een keer een test uitgevoerd: halve motorkap NXT halve motorkap Swissvax, de swissvax hield het maanden langer vol en daarnaast was het resultaat van de swissvax toch wel beter (meer en dieper glans), maar of de extra prijs meerwaarde biedt? dat mag ieder voorzich bepalen :)

Voor een goede bescherming zou ik zeggen > Sealant. Deze houdt het normaal gesproken langer vol. alleen is de glans wat koeler, terwijl een wax toch veel dieper en warmer is.

Ik gebruk zelf ook de Wolfgang paint sealant (maar ook hier hangt weer een hgoere prijskaartje aan vast tov andere sealants. ) Toppen kan je dan eventueel nog met een swissvax wax doen. dan heb je optimale bescherming en optimale glans. (Zonder een wax toppen kan ook probleemloos als het puur gaat om een goede bescherming).
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Gewoon een ouderwetse tip, neem een oude panty, of een nieuwe wat je wilt, en doe die om een spons, was daarmee de vliegenlijken van je auto. gaat het niet makkelijk neem dan koude thee en haal daarmee de lijken van je auto met de panty,............... :p
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Die heb ik ook :)
Ik heb 3 verschillende Swissvax waxxen:

De Shield > voor optimale bescherming en een mooie glans
De Glacier > Speciale wax voor witte auto's > de mijne is eigenlijk niet wit genoeg om deze wax goed te gebruiken.
De Best of Show "BOS" (alleen verkrijgbaar in engeland) > Hele mooie diepe warme glans, de beste wax die ik tot nu toe heb gebruikt.

Vergeet niet dat de cleaner fluid ook heel veel doet en natuurlijk ook een goed behandeld lak.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
ct200H zei:
Gewoon een ouderwetse tip, neem een oude panty, of een nieuwe wat je wilt, en doe die om een spons, was daarmee de vliegenlijken van je auto. gaat het niet makkelijk neem dan koude thee en haal daarmee de lijken van je auto met de panty,............... :p

Ja maar dat is helemaal niet stoer :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hahaha ja dat setje is zeker niet verkeerd, het bevat zowat alles wat je nodig hebt voor een basis behandeling voor je lak (indien in goede staat).

Mocht je meer willen weten, dan kan ik je er de 28ste genoeg over vertellen! :)