Voorruitverwaring zwak?

Spirit crusher

Nieuw hier
19 dec 2011
12
0
0
Hi iedereen,

deze morgend de eerste winterprik in Belgie, en dan zetten we volle moed maar de voorruitverwaring op. Nu deze deed zelfs na heel lange tijd, in mijn ogen amper of niets. Alleen maar aan de randjes iets ofwat wegsmelten, voor de rest echt niets van te merken.
Vader heeft een Volkswagen Passat en daar is na 3 minuten bijna je hele ruit ontdooid.

Is dit normaal ? Of wat denken jullie.

grtz,

christophe
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Bij Lexus zitten de verwarmingsdraden volgens mij alleen onder de wissers en langs de randen. Bij sommige merken hebben ze hele fijne draden in de ruit die haast doorzichtig zijn en zo de hele ruit kunnen ontdooien.
 

cvvracing

Actief
10 nov 2011
100
0
0
Vooruitverwarming is de meest nutteloze optie in een wagen. Heb dit ook gehad bij mijn vorige auto en werkte ook voor geen meter. Die verwarming draden zijn te fijn om goed te functioneren
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Zoals KWP zegt is het bij de IS gen II sec bedoeld om de wissers te ontdooien, niet bedoeld als een volledige voorruit verwarming zoals bijv. veel Fords dat hebben.

Helpt wel iets, dat dan wel :)
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
blue-eyes zei:
Zoals KWP zegt is het bij de IS gen II sec bedoeld om de wissers te ontdooien, niet bedoeld als een volledige voorruit verwarming zoals bijv. veel Fords dat hebben.

Helpt wel iets, dat dan wel :)

Maar zover ik weet heeft Ford die techniek dan ook gepatenteerd waardoor andere merken het niet op die manier mogen gebruiken...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Er zijn meer fabrikanten die dit toepassen m.b.v. folie (passat) etc. Op zich kan het zeker nuttig zijn, vooral als de motor nog koud is en de aanjager onvoldoende warm. Misschien is het ook handig bij bepaalde vriesklimaten.

Dan zijn er wellicht soms ook 'nadelen'. Sommigen klagen over een regenboogeffect door de draadjes (volgens mij de eerste versies) of uitval van een verwarmingsdeel bij ruitbeschadiging of steenslag, evenals prijzige vervanging.

Maar goed, persoonlijk wordt ik hier niet echt warm of koud van...en daarvoor een Ford kopen, no way!

Dan liever een voorverwarming laten plaatsen, stap je nog comfi in ook ;)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
GPS-10 zei:
Er zijn meer fabrikanten die dit toepassen m.b.v. folie (passat) etc. Op zich kan het zeker nuttig zijn, vooral als de motor nog koud is en de aanjager onvoldoende warm. Misschien is het ook handig bij bepaalde vriesklimaten.

Dan zijn er wellicht soms ook 'nadelen'. Sommigen klagen over een regenboogeffect door de draadjes (volgens mij de eerste versies) of uitval van een verwarmingsdeel bij ruitbeschadiging of steenslag, evenals prijzige vervanging.

Maar goed, persoonlijk wordt ik hier niet echt warm of koud van...en daarvoor een Ford kopen, no way!

Dan liever een voorverwarming laten plaatsen, stap je nog comfi in ook ;)

Of een alarm met op afstand starten ;)