Voorruitverwarming in IS

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
36
18
In mijn IS300h zit linksonder op het dashboard een knop voor de voorruitverwarming, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat dit doet. Mijn vorige auto (Volvo) had ook een vooruitverwarming, maar die zag je echt zitten in de ruit (als je er schuin tegenaan keek). Die ruit werd over het hele oppervlakte verwarmd en een bevroren ruit was daarmee in mum van tijd ontdooid. In de IS zie ik niets in de ruit zitten. Ik heb de knop in mijn IS wel eens gebruikt bij een beslagen voorruit, maar zag niet echt wat gebeuren, dus ik vraag me af wat die daadwerkelijk bij een bevroren ruit gaat doen.
Iemand een idee wat dit voor een soort voorruitverwarming is, en of die ook echt werkt?
 
Oplossing
Môge,
Die knop is om de ruitenwisser los te dooien als het gevroren heeft. Onderin de voorruit zitten een paar draden die dan warm/heet worden, als het echt goed gevroren heeft kun je dan ook zien wat er gebeurt. Meer is het niet.
Als ik weet dat het gaat vriezen én ik voorzie dat ik weg moet 's ochtends dan doe ik een dekentje over de voorruit, wissers erop dus die vriezen dan niet vast, derhalve die knop eigenlijk niet nodig..... ;)

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
572
1
373
63
Môge,
Die knop is om de ruitenwisser los te dooien als het gevroren heeft. Onderin de voorruit zitten een paar draden die dan warm/heet worden, als het echt goed gevroren heeft kun je dan ook zien wat er gebeurt. Meer is het niet.
Als ik weet dat het gaat vriezen én ik voorzie dat ik weg moet 's ochtends dan doe ik een dekentje over de voorruit, wissers erop dus die vriezen dan niet vast, derhalve die knop eigenlijk niet nodig..... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator
Oplossing

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
572
1
373
63
Toch ben ik blij dat die "niet zo slimme Japanners" auto's zodanig weten te bouwen dat ik er in ieder geval al jaren mee rond kan rijden zonder dure reparaties, en dat kun je van Ford en de meeste van "die andere merken" die dan misschien wel zo'n slimme voorruitverwarming hebben écht niet zeggen.....Dus dan maar een niet zo'n "slimme Japanse" auto en iets meer krabben als je je dekentje vergeet..... 😉
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Ik zeg verder niets over japanners alleen sommige dingen lijken ze niet over na te denken.
En dat is bijvoorbeeld de voorruitverwarming doe het dan gelijk helemaal want dan heb je er echt iets aan.
bekerhouders in een is 250 niet echt handig.
knop voor de benzinetank niet echt handig met die van de achterklep ernaast uit het zicht soms druk je op de verkeerde.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, en ja het is waar de auto gaat nooit kapot en dat is maar goed ook want dan hoop
ik dat je genoeg geld op de bank hebt want dat is niet goedkoop.
En ik ben er gek op en neem sommige dingen dan maar voor lief.
Mijn is 250 gaat daarom voorlopig niet de deur uit.
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Het is maar net waar je prioriteiten liggen als autoontwikkelaar.
Want volkswagen heeft het ook alleen een ander systeem dus niet met draadjes.
Het ging er bij mij alleen om als je de ruitenwissers ontdooid doe dan de hele voorruit.
dat moet toch niet zo moeilijk zijn ,en het is echt handig in het gebruik.
Oja en het octrooi is verlopen van ford.