voorstellen en aankoop advies

Challenge

Nieuw hier
31 dec 2016
16
2
0
Hey allemaal, mijn naam is Jeroen

Op dit moment heb ik nog geen Lexus maar ik ben ge?nteresseerd in een Lexus LS400

Nu heb ik een mooie gevonden op Marktplaats, een hele mooie groene 95er.
Ik mag hem van de verkoper laten keuren bij een Lexus dealer dus dat is op zich wel een goed punt.
Nadeel is dat de aanbieder nou niet bepaald de betrouwbaarste is.
Bougie Cars in Amersfoort. op internet staan vele slechte recensies,
Tja als de Lexus dealer zegt het na keuren een prima auto is dan zou dat ook niet veel uit moeten maken,
kwestie van goed opletten en alles op papier zetten.

Slechte garages hoeven niet altijd slechte auto's te verkopen.

http://link.marktplaats.nl/m1129792339

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Gr Jeroen
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.133
4
852
113
Welkom Jeroen,

Idd, je weet niet wat je koopt.
Ik zie dat de APK verlopen is sinds 2006, misschien heeft die auto wel 10 jaar stil gestaan?
Denk aan rubbers en lekkages.
Ik zou zeker een aankoopkeuring laten doen, en indien de koop doorgaat meteen een grote beurt.
Op de foto's ziet de auto er wel netjes uit en de prijs is ook best redelijk.
Mechanisch is de LS behoorlijk betrouwbaar maar komt het tot reparaties dan kunnen de kosten behoorlijk oplopen.

Suc6!
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Auto heeft maar 1 eigenaar gehad die er dan maar een paar jaar mee gereden zou hebben aangezien de apk al 10 jaar is verlopen........Dat is vreemd.
Als je hem bij lexus laat keuren dan weet je wat je koopt. Ben benieuwd.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
De advertentie vermeld dat het onderhoudsboekje erbij zit en de wagen dealeronderhouden is... Vooropgesteld dat de dealerstempels kloppen, zou dat een mooie indicatie kunnen geven hoe de auto aan z'n km-stand is gekomen. Dus ook of ie lang heeft stilgestaan (wat eigenlijk niet anders kan). Anderzijds zie ik het geringe aantal eigenaars (in dit geval ??n) altijd als een pr?. De gegevens van die eigenaar zullen voorin in het onderhoudsboekje vermeld staan... kan je mooi achterhalen waar ie vandaan komt. Owja, en welkom natuurlijk!:D
 

Challenge

Nieuw hier
31 dec 2016
16
2
0
Ik zie op MP advertentie dat ie wel een APK heeft tot 01 juli (op mobiel) op PC zie ik APK bij aflevering.
En hij heeft 5 eigenaren gehad.
Bedrijf is ook al eigenaar van de auto sinds 14 april 2016, dus hij staat daar al eventjes.
Boekjes kunnen er wel bij zitten en wellicht ook netjes afgestempeld maar dan hoop ik wel dat de distribitie en waterpomp wel al vervangen zijn.
Dat lijkt mij de grote kostenpost.
Verder is het wel de juiste type, ik heb begrepen dat ik het best kan zoeken voor een 95ger of later gezien deze flinke modificaties heeft gehad.
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
336
1
179
43
geloof niet alles op de rdw site, hier de history van de auto en zoals je ziet hebben ze hem al even staan
Grote modelfoto's [h=3]Historie[/h]
  • Aantal Eigenaren tot nu toe:5
  • Datum eerste toelating NL:18 januari 1995
  • APK verloopdatum:13 jun 2006
  • Import auto:Nee
[h=5]Huidige Eigenaar[/h]
  • Type Eigenaar:(erkend) bedrijf
  • Eigenaar van:14 april 2016
  • Dagen Eigenaar:303
  • Eigenaar tot:heden
[h=5]Eigenaar 4[/h]
  • Type Eigenaar:particulier
  • Eigenaar van:25 oktober 2004
  • Dagen Eigenaar:4189
  • Eigenaar tot:14 april 2016
[h=5]Eigenaar 3[/h]
  • Type Eigenaar:(erkend) bedrijf
  • Eigenaar van:03 september 2004
  • Dagen Eigenaar:52
  • Eigenaar tot:25 oktober 2004
[h=5]Eigenaar 2[/h]
  • Type Eigenaar:particulier
  • Eigenaar van:18 juni 2002
  • Dagen Eigenaar:808
  • Eigenaar tot:03 september 2004
[h=5]Eigenaar 1[/h]
  • Type Eigenaar:Eigenaar/eigenaren onbekend
  • Eigenaar van:18 januari 1995
  • Dagen Eigenaar:2708
  • Eigenaar tot:18 juni 2000
 

Challenge

Nieuw hier
31 dec 2016
16
2
0
Kijk zo leer ik ook weer wat :grin:
Ik zal eerst mn eigen auto moeten verkopen want inruilen is geld inleveren.
Voor dat ik dat gaat doen wil ik hem eerst zelf eens bekijken voordat ik hem na laat kijken door een Lexus dealer want die zal dat ook niet gratis doen haha.
 

Challenge

Nieuw hier
31 dec 2016
16
2
0
Ik weet trouwens niet of deze Lexus luchtvering heeft, is dat ergens terug te vinden?
Soms is dat wel te zien op div foto's oid maar nu kan ik het nergens terug vinden.
 

Challenge

Nieuw hier
31 dec 2016
16
2
0
Ow ik dacht dat het een optie was. zolang het heel blijft is het een mooi systeem lijkt me.
Ik heb vroeger een Citro?n C5 break gehad met een speciaal veren systeem wat ook heerlijk was.
Helaas was de kwaliteit van de auto zeer droevig te noemen, al heb ik met het veer systeem zelf geen problemen mee gehad.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
welkom , een exclusive auto als een LS is natuurlijk altijd een gok , het zijn erg goed gebouwde modellen maar omdat hij vol met opties zit kan er wel eens wat stuk gaan
zelf deel ik de zelfde motor 1UZ-FE in mijn SC400 en die zijn erg betrouwbaar , problemen als lekkende LCD scherm van climate of lekkende stuurbekrachtiging kunnen irritatie wekken maar niet erg complex om te repareren

lees dit maar even , er is veel beschreven over de LS
buyersguide http://ls400data.com/buyersGuide.html
bekende problemen http://ls400data.com/Faults.html
 

Challenge

Nieuw hier
31 dec 2016
16
2
0
Genoeg leestof zo te zien :grin:
Heb jouw auto ook even bekeken en die mag er ook zeker wel zijn.